Startup Keychain, koji 2023. pokrenuo bivši direktor Angija i suosnivač Handyja Oisin Hanrahan, osigurao je 30 milijuna dolara svježeg kapitala i istodobno predstavio KeychainOS, operativni sustav pokretan umjetnom inteligencijom namijenjen proizvođačima robe široke potrošnje (CPG).
Investicijski krug serije B predvodio je Wellington Management, uz sudjelovanje BoxGroupa i postojećih ulagača. Time je ukupno uloženi kapital u tvrtku dosegao 68 milijuna dolara u samo 18 mjeseci od osnutka.
Hanrahan kaže da je cilj „izgraditi operativni sustav za CPG”, a novi proizvod nastavlja se na Keychainovu platformu za pretraživanje i pronalaženje proizvođača koju već koristi više od 20 000 brendova i trgovaca. Preko te platforme mjesečno se obradi više od milijarde dolara vrijednosti upita, a među korisnicima su osam od deset najvećih američkih trgovaca te sedam od deset najvećih CPG brendova, uključujući 7-Eleven, Whole Foods i General Mills.
Za razliku od klasičnih ERP rješenja poput Oraclea, QAD-a ili Plexa, KeychainOS se implementira u nekoliko dana, prilagođen je isključivo CPG sektoru i ne zahtijeva niz dodatnih modula da bi postao funkcionalan. Sustav nudi:
• prirodnojezično sučelje i automatsko prikupljanje podataka, • adaptivne kontrolne liste koje se prilagođavaju konkretnim proizvodnim situacijama, • planiranu podršku za računalni vid, povezane vage i upravljanje glasom kako bi se smanjio ručni unos podataka na tvorničkom podu.
„Alati su danas rascjepkani i teški za korištenje. Očekuje se razgovorno sučelje, a ne ‘razbijanje tipkovnice’”, istaknuo je Hanrahan, dodavši da su pojedini pogoni već izbacili postojeći softver za sigurnost hrane i zamijenili ga KeychainOS-om.
Globalno tržište ERP-a procjenjuje se na 81,15 milijardi dolara u 2024. i predviđa mu se rast na 229,79 milijardi do 2032., pa Hanrahan smatra da je trenutak idealan za „AI-nativni ERP bez 14 padajućih izbornika i 17 kućica koje korisnici mrze”.
Potporu projektu dao je i Tom Hermes, potpredsjednik nabave i razvoja proizvoda u Whole Foodsu, navodeći da im Keychain pomaže brže pronaći proizvodne partnere. Molly Breiner iz Wellington Managementa ocijenila je da tvrtka „spaja brzinu i sadržaj te preoblikuje CPG opskrbni lanac u učinkovitiji i povezaniji sustav”.
S novim kapitalom Keychain planira proširiti se na dodatne kategorije robe, među ostalim na kozmetiku i proizvode za osobnu njegu, te nastaviti razvijati AI mogućnosti sustava.