Njemačka je pozvala Washington da što prije snizi carine na uvoz automobila iz Europske unije, upozorivši da bi odgađanje moglo srušiti širi transatlantski trgovinski sporazum koji Bruxelles i Bijela kuća pokušavaju zaključiti.
Krajem srpnja dvije su strane načelno dogovorile carinsku stopu od 15 % za većinu europske robe. No ključne točke – prije svega carine na automobile i farmaceutske proizvode – još su otvorene. Sve dok američki predsjednik Donald Trump ne potpiše izvršnu odluku, na europske automobile i dalje se obračunava 27,5 % carine uvedene u travnju.
„Konkretno, automobilske carine moraju hitno biti snižene, kao što je dogovoreno. Svjesni smo značajnog opterećenja na izvozno orijentirano gospodarstvo”, poručio je glasnogovornik njemačke vlade, dodajući da će Berlin nastaviti „u potpunosti podržavati Europsku komisiju u ovom procesu”.
Ekonomski ulog za EU je velik. Prema Eurostatu, petina ukupne dodane vrijednosti europske proizvodnje automobila za inozemna tržišta 2023. ostvarena je upravo u Sjedinjenim Državama. Automobilska industrija EU-a zapošljavala je 2,47 milijuna radnika, a trećina ukupne proizvodnje namijenjena je izvozu. Najveći dio radnih mjesta vezanih uz izvoz smješten je u Njemačkoj, što dodatno pojačava pritisak na Berlin.
Analitičari upozoravaju da bi nastavak 27,5-postotnih carina mogao odgoditi ulaganja europskih proizvođača u američke pogone, dok bi američka tehnologija i dalje dolazila u Europu skuplje od planiranog. Uz neriješeno pitanje farmaceutskih proizvoda, rizik tarifnog rata ponovno visi nad transatlantskim odnosima.