Hrvatska pošta provodi jedan od najopsežnijih programa dekarbonizacije u poštanskom i logističkom sektoru te je prošle godine smanjila ukupne emisije stakleničkih plinova za 11 600 tona, odnosno 18 % u odnosu na 2023.
Najveću ulogu u tom rezultatu ima elektrifikacija voznog parka. Tvrtka danas raspolaže s gotovo 620 električnih dostavnih vozila, čime drži najveći zeleni vozni park u Hrvatskoj. Vozila se najviše koriste za uslugu Paket24, a lani su, zajedno s biciklima i pješačkim dostavama, prešla 14,5 milijuna „zelenih” kilometara – gotovo 30 % od ukupno 53,1 milijun kilometara koje su poštari prešli u 2024. godini. U odnosu na godinu prije to je skok od 9,3 milijuna kilometara.
Kako bi električna vozila mogla raditi bez prekida, Hrvatska pošta je razvila vlastitu mrežu punionica. Trenutačno se na 20 gradskih lokacija nalazi 77 punionica sa ukupno 123 priključna mjesta, većinom snage 22 kW AC. Pritom ostaju izazovi poput raspoložive snage na pojedinim lokacijama, dometa vozila koji varira s vremenskim uvjetima i stilom vožnje, vremena punjenja te dugoročne degradacije baterija, no prednosti – manji troškovi servisa, manje kvarova i lakše manevriranje u uskim gradskim zonama – prevladavaju.
Električna dostavna vozila pokazala su se osobito praktičnima za last-mile dostavu, tim više što sve više gradova najavljuje zabranu ulaska vozilima s motorima na unutarnje izgaranje u stare gradske jezgre. Ovim potezima Hrvatska pošta nastavlja provoditi strategiju vrijednu 230 milijuna eura ulaganja u nove tehnologije i širenje kapaciteta, istodobno čuvajući okoliš i prilagođavajući se rastu e-trgovine.