Vlak prijevoznika ENNA Transport, natovaren praznim kontejnerima iz Beograda, u utorak je ušao na intermodalni terminal Rijeka Gateway (RGW) na Zagrebačkoj obali. Dovoženje tereta dio je završnih priprema uoči komercijalnog otvaranja novog riječkog kontejnerskog terminala, planiranog za 12. rujna.
Operacija iskrcaja služila je za obuku radnika koji će upravljati velikim željezničkim portalnim dizalicama (RMG). Kompozicija od 19 vagona morala je biti podijeljena na dva dijela i raspoređena na dva slobodna kolosijeka, što je, prema riječima voditelja Leonu Dolušiću iz ENNA Transporta, potrajalo svega dvadesetak minuta.
Paralelno se provode brojna testiranja – od automatskog prepoznavanja vagona i kontejnera (OCR) do usklađivanja s HŽ Infrastrukturom – kako bi RGW i ENNA Transport ušli u rutinu prije početka redovitog posla. Do kraja kolovoza na terminal bi trebalo stići još šest punih kompozicija namijenjenih vježbi.
Prvi brod s komercijalnim teretom iz Dalekog istoka najavljen je za 12. rujna. U početnoj fazi brodovi će pristajati petkom, a dinamika će se postupno povećavati. Terminal trenutačno raspolaže godišnjim kapacitetom od 650 tisuća TEU-a; druga faza, koja predviđa izgradnju dodatnih 280 metara obale, podignut će mogućnosti na oko milijun TEU-a.
Ekološka i prometna dobit Dolušić ističe da jedan vlak s 76 dvadesetstopnih kontejnera teoretski uklanja jednaki broj kamiona s cesta. U praksi na kompoziciju stane oko 50 kontejnera, što i dalje znači 50 kamiona manje u svakodnevnom prometu. RGW u planu ima sedam takvih vlakova dnevno, čime bi se s riječkih i okolnih cesta maknulo do 350 kamiona.
Na terminalu je za sada zaposleno 220 radnika; kada postrojenje proradi punim kapacitetom, očekuje se da će broj premašiti tristo.