Na kišnog, sivog ožujskog dana 2022. u Amsterdamu, Carlos Tavares, glavni izvršni direktor novonastalog koncerna Stellantis, skinuo je zaštitnu masku, popeo se na improviziranu pozornicu i objavio hrabru namjeru: „prepisati pravila automobilske industrije”.
Tvrtka koja pod istim krovom okuplja marke Fiat, Peugeot, Maserati, Ram i Opel želi, prema Tavaresovim riječima, dinamičnim kapitalističkim principima prodrmati „okoštali, destruktivno niskomarginni” biznis. No, iako je šef djelovao samouvjereno, članak navodi da se globalni automobilski sektor suočava s „obračunom” za koji veliki proizvođači – uključujući i Stellantis – zasad nemaju konkretan plan.
Ključni naglasci • Konsolidacija različitih marki pod okriljem Stellantisa trebala bi povećati učinkovitost i smanjiti troškove, ali detalji provedbe ostali su nejasni. • Autor teksta opisuje Tavaresa kao čovjeka toliko posvećenog poslovnim ciljevima da „nema vremena brinuti o izgledu” – simbolično za industriju koja se suočava s pritiskom da se brzo transformira. • Unatoč hrabrim najavama, u tekstu se implicira da velik dio proizvođača još traži održivu strategiju za elektrifikaciju, konkurenciju s kineskim tvrtkama i promjene potrošačkih navika.
Poruka s amsterdamske pozornice bila je ambiciozna, ali autori zaključuju da će pravi test stići tek kad tvrtke poput Stellantisa pretoče viziju u konkretne, profitabilne modele i proizvodne procese. Za sada, „globalni reckoning” kuca na vrata, a odgovor industrije ostaje nedorečen.