Mjesec dana prije Božića splitska Županijska komora Hrvatske gospodarske komore otvorila je tradicionalnu akciju „Darujmo hrvatsko”, okupljajući 14 malih i srednjih proizvođača čiji proizvodi nose oznake „Hrvatska kvaliteta” i „Izvorno hrvatsko” – ili tek grade reputaciju kroz ručni rad i lokalne sastojke.
„Kada kupujemo hrvatsko, ne biramo samo proizvod – podržavamo domaću proizvodnju i čuvamo radna mjesta”, poručio je predsjednik Komore Joze Tomaš na otvorenju sajma.
Najviše interesa izazvali su: • vrgoračka destilerija Poetica s craft likerima; • dalmatinski obrt Fjok koji na jednom štandu nudi niz rukotvorina i gourmet suvenira; • makarska kozmetika Herbae Dalmatiae, koja je za sajam pripremila „black weekend” popuste; • kamenoklesarska Jakšić galerija s minijaturnim božićnim zvijezdama od bračkog kamena; • ribarski brend Pepefiš, čiji nov patentirani temeljac skraćuje pripremu crnog rižota na 15 minuta.
Sudionici ističu da domaći kupci sve češće traže lokalni proizvod. „Lokalna zajednica, lokalni ljudi i lokalni proizvodi – to je budućnost”, kaže Ante Nosić iz destilerije Poetica. Sličan trend primjećuje i dizajnerica nakita Sanda Bekavac, iznenađena velikim interesom za ručni rad.
28 godina označavanja kvalitete HGK već 28 godina kroz oznake „Hrvatska kvaliteta” i „Izvorno hrvatsko” gradi vizualni identitet domaćih brendova. Danas ih nosi 210 proizvoda i usluga, od čega 18 iz Splitsko-dalmatinske županije. Na sajmu u Splitu znak „Hrvatska kvaliteta” imaju Galeb i Herbae Dalmatiae, dok oznaku „Izvorno hrvatsko” nose Jakšić galerija i Kristalna ideja.
Nedavno istraživanje Odjela za upravljanje kvalitetom HGK-a otkriva da je za ove oznake čulo 98,7 % građana. Čak 96,3 % ispitanika, kad su cijene jednake, bira domaći proizvod; trećina to čini uvijek, a gotovo dvije trećine uglavnom. Važnosti pri odluci kupnje raspodijeljene su gotovo jednako između cijene (35,8 %), podrijetla (35,3 %) i same kvalitete (28,7 %).
Organizatori i izlagači vjeruju da će blagdanska potrošnja dodatno pojačati interes za lokalne etikete i potvrditi da se dugogodišnja kampanja „Kupujmo hrvatsko” isplati – kako proizvođačima, tako i potrošačima koji traže autentičan dar s hrvatskim potpisom.