Fintech tvrtka Yendo, poznata po prvoj kreditnoj kartici osiguranoj kolateralom vozila, zatvorila je rundu financiranja od 50 milijuna dolara i najavila ubrzano širenje prema potpunoj digitalnoj banci namijenjenoj klijentima koje tradicionalne institucije često zanemaruju.
Runda serije B okupila je investitore Spice Expeditions, Autotech Ventures, FPV Ventures, Pelion Venture Partners, Clocktower Technology Ventures te poduzetnika Marka Cubana. U sklopu dogovora u upravni odbor ulaze suosnivač Lyfta Logan Green i osnivač Spice Expeditionsa Nick Huber.
„Naša je misija transformirati potrošačko financiranje”, izjavio je suosnivač i glavni direktor Jordan Miller. Istaknuo je kako Yendovi patentirani AI sustavi „u sekundama” obavljaju provjeru kolaterala i upis založnog prava, što inače bankama traje tjednima i stoji stotine dolara. Tvrtka tvrdi da tako smanjuje troškove obrade do 95 % te omogućuje klijentima kreditne limite i do osam puta veće od klasičnih ponuda.
Ključ Yendova modela je otključavanje takozvane „zarobljene” imovine – prema procjenama više od 4 bilijuna dolara vrijednosti vezane uz automobile i nekretnine neprime potrošača. Tvrtka navodi da je dosad svojim korisnicima uštedjela preko 200 milijuna dolara na kamatama i naknadama, uz mjesečni rast prometa u dvoznamenkastim postotcima.
Novi kapital bit će usmjeren na lansiranje niza novih proizvoda u posljednjem tromjesečju 2025., čime Yendo želi dodatno proširiti portfelj izvan osiguranih kreditnih kartica i približiti se viziji „uključive digitalne banke” za oko 65 milijuna Amerikanaca bez adekvatnog pristupa financijskim uslugama.
Uz optimizaciju kreditnog rizika, tvrtka naglašava da njihova tehnologija stvara snažne digitalne identitete i time jača zaštitu od sve raširenijih prevara koje pokreće umjetna inteligencija. Korisnici, kažu iz Yenda, dobivaju vodeće tržišne uvjete: niže kamate, atraktivne nagradne programe i viši kreditni limit.
Jedna od tri osobe u Sjedinjenim Državama i dalje ne može doći do „značajnog” kredita, stoji u priopćenju. Yendo stoga želi pozicionirati svoju aplikaciju i „vozilom osiguranu” karticu kao most prema širem rasponu bankarskih proizvoda, dok investitori rješenje vide kao način „otključavanja” vrijednosti iz imovine koju klijenti već posjeduju.