Registracija žigova „Kult Plave Kamenice” i „Plava Kamenica” koju je nedavno obavio chef i poduzetnik Mario Mandarić pretvorila se u najraspravljaniju temu domaće gastro scene. Mandarić je, prema vlastitim riječima, sasvim legalno iskoristio činjenicu da nitko do tada nije zaštitio navedene nazive te ih prijavio Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo.
„Vidio sam da je žig neregistriran pa sam ga registrirao; dugogodišnji sam fan benda Blue Öyster Cult i otud inspiracija”, kazao je Mandarić u gostovanju u Podcast Inkubatoru.
Portal koji već godinama posluje pod imenom Kult Plave Kamenice odmah je reagirao, istaknuvši da su ti nazivi dio njihova identiteta i da će prava na brend braniti pravnim putem. Mandarić pak tvrdi da spor nema osnove:
„Ja im ne branim korištenje imena. Nema ‘zle vjere’ ako im dopustim da nastave koristiti svoj identitet. Ali pravno, oni ne mogu protiv mene.”
Chef priznaje da nije očekivao toliku pažnju:
„Mobitel mi zvoni neprestano već dva dana. Mediji me pitaju zašto sam registrirao žig, a ja ne znam tko je u Hrvatskoj to napravio pa postao vijest.”
Rasprava se brzo preselila na društvene mreže, gdje je, kaže Mandarić, „100 posto komentara” stalo na njegovu stranu, dok su portalu upućene brojne kritike. Voditelj podcasta primijetio je „nikad viđen hejt”, a Mandarić je portal nazvao „neprofesionalnim” i doveo u pitanje njegovu vjerodostojnost.
S druge strane, uredništvo portala i dalje tvrdi da imenom „Kult Plave Kamenice” raspolažu više od desetljeća te da će svoju poziciju dokazivati pred nadležnim institucijama.
Hoće li spor završiti dogovorom ili sudskom odlukom, tek će se vidjeti, no jasno je da je registracija žiga otvorila raspravu o pravima intelektualnog vlasništva u hrvatskoj gastro zajednici.