Samoborska građevinska tvrtka Mar odabrana je za temeljitu sanaciju tunela Sv. Rok, Mala Kapela i Dubrave na autocesti A1 između Zagreba i Dubrovnika. Vrijednost ugovora iznosi nešto više od 1 milijun eura bez PDV-a (oko 1,3 milijuna eura s PDV-om), a radovi moraju biti dovršeni u roku od 145 dana.
Stroga vremenska ograničenja
Hrvatske autoceste nalažu da se sanacija ne smije provoditi tijekom ljetnog turističkog vrhunca (15. lipnja – 15. rujna) ni u razdoblju zimskog održavanja (1. studenoga – 1. travnja). To znači da će izvođač izvan tih termina raditi u tri smjene, 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu kako bi ispoštovao rok.
Razlog intervencije
Iako su tuneli izgrađeni u razdoblju 2003.–2009., nedavni pregledi otkrili su: • pukotine i ljuštenje betonske obloge; • prodor vlage kroz spojeve i zidove, s curenjem vode u kolnički prostor; • izloženu, korodiranu armaturu na mjestima gdje je beton otpao; • oštećenu prometnu signalizaciju i instalacijsku opremu, uključujući kabelske kanalice. Takva oštećenja predstavljaju sigurnosni rizik i zahtijevaju hitnu intervenciju.
Tko je sve konkurirao
Uz Mar, na natječaj su ponude predali zagrebački Hidrostres, splitska Spegra te zagrebački Sub Vision. Prvotna procjena radova bila je oko 635 000 eura bez PDV-a, no nijedna se tvrtka tada nije prijavila, što je ukazivalo na podcijenjene troškove složene sanacije.
Iskustvo izvođača
Osnovan 1986., Mar zapošljava oko 160 radnika i specijaliziran je za obnovu armiranobetonskih, betonskih i čeličnih konstrukcija. Među zapaženijim nedavnim projektima su sanacija mosta Rječina na riječkoj obilaznici te pretvaranje nekadašnjeg atomskog skloništa u Splitu u podzemnu garažu sa 96 parkirnih mjesta. Prošlu poslovnu godinu završili su s 36,5 milijuna eura prihoda i 2,2 milijuna eura dobiti.
Radovi na Dalmatini trebali bi započeti odmah po isteku zimskog razdoblja održavanja, a vozače tijekom sanacije očekuju privremene regulacije prometa, ali bez ljetnih i zimskih zastoja zahvaljujući strogom rasporedu radova.