Neugodan incident obilježio je ponedjeljak na liniji Valbiska – Merag, kada je obitelj osobe s invaliditetom optužila djelatnika Jadrolinije za diskriminaciju i ismijavanje.
Prema izjavi Karla, brata osobe s invaliditetom, zaposlenik na ulazu u trajekt odbio je dopustiti ukrcaj pratnji bez kupnje dodatnih karata, iako propisi predviđaju da pratnja ne mora plaćati voznu kartu. „Djelatnik se ponašao bahato i arogantno, posebno prema majci, ismijavao se i pjevušio ‘tralalalala‘ dok mu je ona pokušavala objasniti naša prava”, opisao je Karlo za Dnevnik.hr.
Obitelj ističe da im novčani izdatak nije bio ključan problem, nego dojam sustavnog nepoštovanja osoba s invaliditetom i nepoznavanje njihovih zakonskih prava od strane osoblja. Navode kako se slični „nepotrebni i uznemirujući incidenti” događaju prečesto.
Na upit o slučaju Jadrolinija je odgovorila kratko: „Jadrolinija posebno vodi brigu o osobama s invaliditetom i svim ranjivim skupinama. Ovu ćemo situaciju svakako ozbiljno shvatiti i detaljno ispitati te ćemo vam se javiti s povratnom informacijom.”
Iz tvrtke nisu precizirali hoće li sankcionirati spomenutog djelatnika, ali su poručili da će provesti internu istragu kako bi utvrdili okolnosti i eventualne propuste.
Obitelj najavljuje da će, ne dobiju li zadovoljavajuće objašnjenje, razmotriti daljnje pravne korake jer, kako kažu, „nije riječ o izoliranom incidentu, već o obrascu ponašanja na koji netko konačno mora reagirati”.