Objava njemačke turistkinje o „cjenovnom ludilu” u hrvatskim supermarketima pretvorila se u pravu buru na Facebooku, prikupivši do 23. srpnja gotovo 500 komentara.
Turistkinja je u grupi posvećenoj ljubiteljima Hrvatske objavila fotografije proizvoda – među njima bademovo mlijeko od 4,49 eura i pizzu iz Kauflanda za 4,09 eura – uz poruku: „Cjenovno ludilo u Hrvatskoj ne zaobilazi ni supermarkete. Svi proizvodi, čak i domaće ‘jugoslavenske marke’, višestruko su skuplji nego u Njemačkoj.”
Umjesto očekivane potpore, brojne korisnike razljutio je njezin ton. Jedna članica kratko je uzvratila: „Pa to je ipak turistička zona.” Druga je, pak, ustvrdila da zonu nije važno spominjati: „Čak i izvan jadranske obale cijene su iste. Cijela Hrvatska ima jednake cijene.”
Sarkazam i ljutnja
Posebnu je reakciju izazvala fraza „jugoslavenske marke”. Jedna je korisnica cinično napisala: „Wow! I te famozne ‘jugoslavenske marke’! Kako to samo može biti?! Nema te države već 35 godina, a još uvijek prodaje skupe proizvode”, skupivši niz lajkova. Pojedinci su otišli korak dalje: „Onda jednostavno ostani doma, umjesto da nas stalno gnjaviš takvim objavama.”
Protuteža kritici ipak je postojala. Nekolicina korisnika složila se da su drogerijski artikli – deterdženti, kozmetika – doista skuplji nego u Njemačkoj. No mnogi su tvrdnju o „nepodnošljivim” cijenama proglasili pretjeranom: „Zapravo su namirnice u Njemačkoj prejeftine u odnosu na kupovnu moć građana. A i tamo se svi žale kako sve poskupljuje.”
Rezultat? Umjesto rasprave o realnoj visini cijena, objava je otkrila koliko brzo rasplamsane emocije mogu preusmjeriti fokus s činjenica na ton i percepciju – osobito kad se spoje turizam, društvene mreže i osjetljive teme poput poskupljenja.