Dalmatinski ugostitelji ovo ljeto bilježe neuobičajen trend među gostima iz Njemačke – umjesto svakovečernjeg uživanja u ribljim specijalitetima na obali, sve češće pitaju gdje su najbliži Lidl ili Kaufland.
Makarski ugostitelj Hrvoje Kapulica opisao je promjenu: „Njemački gosti su izgubili izvrsnu kupovnu moć jer i kod njih nije bajno zbog recesije. Nijemci koji su iznajmili smještaj rekli su da ne mogu doći na večeru u restoran svaku večer, već kuhaju u apartmanu i svi pitaju lokacije Lidla i Kauflanda.”
Pad kupovne moći Nijemaca, nekad najraskošnijih stranih potrošača na Jadranu, povezuje se sa sankcijama Moskvi i odricanjem od ruskog plina, što je, prema analizi navedenoj u tekstu, njemačko gospodarstvo dovelo u recesiju. U isto vrijeme, inflacija je pojela dio raspoloživog dohotka, pa turisti iz te zemlje sada pažljivije planiraju troškove odmora.
Ugostitelji strahuju da bi, ako se trend nastavi, vrhuncu sezone mogli svjedočiti s manje punim terasama i tanjurima. No nadaju se da će barem dio gostiju, privučen svjetski poznatom dalmatinskom gastronomijom, ipak odvojiti budžet za večeru uz more.