Ekonomski analitičar Ljubo Jurčić, koji je vikend proveo na zagrebačkom Hipodromu, poručio je gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću da bi slične glazbene manifestacije trebalo pretvoriti u redovitu praksu.
Prema njegovim riječima, učinak se jasno može iščitati iz fiskaliziranih računa: „Vidjet ćemo točno koliko je tog dana potrošeno u odnosu na isti dan prošlog tjedna ili lanjske godine.” Dodatna potrošnja, objasnio je, predstavlja izravan ekonomski dobitak za ugostitelje i prodavače na lokaciji.
Ipak, Jurčić upozorava da euforija oko impresivnih brojki lako zavara. Zagreb na godišnjoj razini ostvaruje oko 2–2,5 milijuna turističkih noćenja, a raspolaže s približno 30 tisuća službenih ležajeva. „Ti su kapaciteti u ovo doba ionako popunjeni i bez koncerta. Ljudi su spavali i izvan Zagreba, ali 30 tisuća noćenja nije puno u odnosu na 2,5 milijuna godišnje”, istaknuo je.
Kad se prihod jednog dana raščlani na svih 365 dana u godini, dodaje, makroekonomski trag gotovo se ne vidi: „Za poduzetnike na licu mjesta to je sjajan ekstra prihod, ali na razini gradske ekonomije teško da će promijeniti ukupnu sliku.”
Zaključak? Veliki koncerti su dobrodošli poticaj malom biznisu i mogu obogatiti turističku ponudu, no sami ne nose težinu dugoročnog gospodarskog zamašnjaka za grad. Zato Jurčić poziva na nastavak i širenje programa kako bi se učinak pretvorio iz jednokratnog u sustavni.