Na zagrebačkoj konferenciji „Budućnost transporta i logistike”, koju je otvorila direktorica Motus Media grupe Marija Dekanić, prometni stručnjaci i dužnosnici složili su se da je željeznički sektor sljedeći veliki front ulaganja u Hrvatskoj.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić potvrdio je da su „veliki projekti na željeznici započeli te će biti dovršeni”, izdvojivši nizinsku prugu Karlovac–Rijeka. Prema njegovim riječima, dionica bi mogla biti gotova „2032. ili 2035. godine, vidjet ćemo, ali i taj će projekt biti realiziran”.
Marko Boban iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture nadovezao se najavom pratećih investicija: u sklopu iste pruge gradit će se novi kontejnerski terminal u Omišlju na otoku Krku te posve novi cestovno-željeznički most između kopna i Krka.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je da su ulaganja u prometnu infrastrukturu „jedan od pokretača hrvatskog gospodarstva”. Nakon gotovo dovršenog sustava autocesta, fokus se prebacuje na željeznice. HŽ Infrastruktura pritom raspolaže kreditom Europske investicijske banke vrijednim 800 milijuna eura za obnovu i rekonstrukciju više pruga.
Ministar je posebno naglasio modernizaciju putničkog voznog parka: u pogonima Končara proizvedeni su prvi hrvatski elektrobaterijski i baterijski vlakovi. Uz to je najavio i potpuno novi sustav naplate cestarina koji bi trebao zaživjeti do kraja sljedeće godine.
Sudionici skupa podsjetili su da transport i logistika nisu samo infrastrukturni sustavi, nego – kako je slikovito rekla Dekanić – „krvotok svake ekonomije te temelj trgovine, industrije i razvoja”. Ambiciozni železnički planovi predstavljaju ključni korak prema bržem, čišćem i konkurentnijem prometnom sustavu države.