Meta – vlasnica Facebooka i Instagrama – objavila je da će od 10. listopada 2025. u državama Europske unije prestati prikazivati plaćene političke, izborne i društvene oglase.
Kompanija ovakav potez pravda novom europskom regulativom o transparentnosti i ciljanju političkog oglašavanja (TTPA). Pravila, koja stupa-ju na snagu istog datuma, zahtijevaju jasnu oznaku političkih oglasa, potpuno otkrivanje financijera, iznosa potrošenog na kampanju te informaciju o izborima ili društvenim temama na koje se poruka odnosi. Platforme su dužne objasniti i metode ciljanja publike, a kršenje može rezultirati globom do 6 % godišnjeg globalnog prihoda.
Meta tvrdi da nova pravila nameću „značajne operativne izazove i pravnu nesigurnost” zbog kojih je usklađivanje, kako navode, neizvedivo. Korisnici će i dalje smjeti raspravljati o politici, a političari slobodno dijeliti sadržaj na profilima, no plaćeno promoviranje takvih poruka više neće biti moguće.
Odluka slijedi primjer Googlea, koji je sličnu zabranu najavio prošle godine. Europska unija TTPA vidi kao ključan alat u borbi protiv dezinformacija, stranog uplitanja i netransparentnog mikrotargetiranja, posebno nakon slučaja Cambridge Analytica. Tehnološki divovi, pak, poručuju da je regulativa „presložena” i prijetnja temeljnim modelima personaliziranog oglašavanja.