Bugattijev Chiron Supersport 300+ gotovo je pet godina nosio titulu najbržeg serijski proizvedenog automobila na svijetu zahvaljujući rezultatu od 490,5 km/h ostvarenome 2019. na stazi u Njemačkoj. Sada mu je tu krunu preoteo kineski Yanwang U9 Xtreme, električni hiperautomobil tvrtke BYD.
Na istoj testnoj pisti u Papenburgu inženjeri su U9 Xtremeu upisali 496 km/h. Jurilica raspolaže s četiri elektromotora ukupne snage koja premašuje 3000 konjskih snaga, a pogon crpi energiju iz BYD-ove vlastite baterijske tehnologije.
Yanwangov projekt cilja na ultra-ekskluzivno tržište – predviđena je serija od samo 30 primjeraka, a cijena još nije objavljena, no očekuje se da će biti u rangu svjetskih hiperauta. Za one dubljeg, ali ipak ograničenog džepa BYD nudi standardni model U9: „osnovnjak” sa 1300 KS doseže 375 km/h i u Kini se prodaje za oko 236 000 dolara.
Bugattijev Chiron Supersport 300+ također je bio limitiran na 30 vozila i prodavao se za približno 3,5 milijuna eura. Njegov 8,0-litreni W16 quad-turbo motor razvija 1600 KS, no čak ni taj pogonski kolos nije mogao pratiti napredak električne tehnologije. Za ilustraciju razlike: najviša brzina zabilježena u Formuli 1 iznosi 378 km/h, postignuta 2016. kada je Valtteri Bottas vozio Williams na stazi u Bakuu.
Novi rekord Yanwanga signal je koliko se brzo pomiču granice u automobilskom inženjerstvu, osobito u električnom segmentu. Utrka za nadmoć u brojci najveće brzine očito se seli s benzinskih divova na baterijske rakete – i, barem zasad, vodi ju Kina.