Kalifornijski vozači električnih, plug-in hibridnih i vozila na vodik od 1. listopada više neće moći samostalno koristiti HOV (carpool) trake. Državni DMV potvrdio je da naljepnice od 27 dolara, kojih je od 1999. izdanih više od milijun, prestaju vrijediti jer federalna vlada i Kongres nisu obnovili program.
Istovremeno završava i gotovo dvadesetogodišnji pilot u saveznoj državi New York, gdje je 48 000 vozača sličnim oznakama imalo pristup HOV-u na Long Island Expresswayu. Ni u jednoj državi neće biti povrata novca za već kupljene naljepnice.
Stručnjaci smatraju da je odluka djelomično rezultat vlastitog uspjeha: broj električnih vozila postao je toliko velik da su povlaštene trake počele gubiti smisao. Direktor Istraživačkog centra za električna vozila pri UC Davisu Gil Tal podsjeća da je kombinacija financijskih poticaja i brže vožnje snažno motivirala kupce: „It was another reason to buy an electric car.” No, dodaje da je program ionako bio pred gašenjem: „We couldn't keep this up, because there are just too many electric cars [in California].”
Kalifornija danas prednjači u američkoj elektrifikaciji: 22 % ovogodišnje prodaje osobnih vozila čine baterijska, plug-in hibridna ili vozila na vodik, dok je u ostatku SAD-a udio oko 8 %. Analitičari ipak predviđaju usporavanje rasta prodaje nakon što krajem mjeseca isteknu savezni porezni poticaji do 7 500 dolara.
Guverner Gavin Newsom oštro je okrivio Washington: „A Trump traffic jam is on its way to California and other states—all because Republicans in Congress decided to let a wildly successful bipartisan program expire.” Dok se sukob s administracijom nastavlja, država namjerava zadržati ambiciozan plan – zabranu prodaje novih benzinskih automobila do 2035. i traženje dodatnih lokalnih poticaja za prelazak na struju.