U 88 godina postojanja Volkswagena nijedan njemački pogon nije trajno zaustavio trake – sve do sada. Kompanija prekida serijsku proizvodnju u glasovitoj Gläserne Manufaktur, popularnoj „Staklenoj tvornici” u Dresdenu, koja je desetljećima služila kao blještavi izlog marke.
• Od Phaetona do ID.3
U dvorani okruženoj staklom nekoć su se ručno slagali luksuzni Phaetoni, a posljednjih godina ondje se finalno montirao električni model ID.3. Iako se nikada nije radilo o velikom volumenu, lokacija je zahvaljujući otvorenim proizvodnim linijama postala turistička atrakcija i dio identiteta grada.
• Prva „adaptacija” u Njemačkoj
Volkswagen odluku pokušava predstaviti kao „prenamjenu”, no činjenica je da gašenje serijske proizvodnje znači gubitak oko dvjestotinjak radnih mjesta u prvoj fazi. Prema procjenama spomenutima u njemačkim medijima, rezultirajuća strukturna prilagodba mogla bi zahvatiti i deseci tisuća drugih radnika u idućim godinama.
• Zašto se gasi
Sama kompanija promjene povezuje sa slabijom potražnjom za novim vozilima u Europi, rastućom globalnom konkurencijom i pomicanjem vrijednosnih lanaca. Posljednji put Volkswagen je zatvorio tvornicu 1988. – tada u američkom Westmorelandu – no nikada prije nije povukao takav potez u matičnoj zemlji.
I dok se uprava poziva na „prilagodbu 2.0”, sindikati i lokalna zajednica u Dresdenu sumnjičavo promatraju nestanak još jednog simbola njemačke autoindustrije.