Američki proizvođač električnih vozila Tesla zatražio je od svoje globalne mreže dobavljača da iz lanaca opskrbe za američke tvornice uklone sve komponente proizvedene u Kini.
Prema informacijama upućenih izvora, tvrtka je već počela mijenjati dio kineskih dijelova onima proizvedenima u drugim regijama, a cilj je u potpunosti zamijeniti preostale komponente unutar sljedećih godinu do dvije. Razlog su neizvjesne i promjenjive carine u trgovinskom sukobu između Sjedinjenih Država i Kine, koje Tesli otežavaju dugoročno planiranje cijena i nabave.
Podaci Kineskog udruženja za osobna vozila dodatno ilustriraju pritisak s kojim se suočava sektor: prodaja Teslinih modela proizvedenih u Šangaju u listopadu je pala 9,9 % na 61 497 vozila u odnosu na isto razdoblje lani, dok je mjesec ranije bilježen rast od 2,8 %. Ako se promatra samo Model 3 i Model Y proizvedeni u gigatvornici u Šangaju – uključujući izvoz u Europu, Indiju i druga tržišta – isporuke su u listopadu skliznule 32,3 % u odnosu na rujan.
Automobilska industrija već mjesecima radi u „kriznom načinu rada”, preispitujući ovisnost o Kini kao ključnom izvoru dijelova, rijetkih minerala i poluvodiča. Povećani rizik od carina, kao i strah od uskih grla u opskrbi, potiču proizvođače da ubrzano diversificiraju dobavne lance.
Za Teslu, koja je posljednje dvije godine sustavno povećavala udio dijelova nabavljenih u Sjevernoj Americi, nova interna direktiva predstavlja još jedan korak prema smanjenju izloženosti geopolitičkim napetostima. Tvrtka očekuje da će uvođenje nekineskih komponenti u potpunosti stabilizirati troškove i osigurati neometanu proizvodnju njezinih najprodavanijih modela na američkom tržištu.