U pulskom brodogradilištu Tehnomont danas je – bez velike publike, ali uz preciznu inženjersku koreografiju – bočno porinut hibridni motorni brod oznake GRADNJA125. Plovilo je namijenjeno opskrbi ribljih farmi u norveškim obalnim vodama, a gradnju nadzire Norwegian Maritime Directorate.
Porinuće je obavljeno tijekom redovnog radnog vremena, u prisutnosti predstavnika naručitelja, brodogradilišta i ključnog tehničkog osoblja. Operacija je, prema priopćenju Tehnomonta, prošla „iznimno uspješno – uz preciznu koordinaciju i sigurnu realizaciju svih faza porinuća”.
Ključni tehnički detalji
- Dužina: 26,00 m
- Širina: 12,40 m
- Visina do glavne palube: 5,50 m
- Maksimalni gaz: 4,50 m
- Pogon: 2 x elektromotor Danfoss EM-PM/540-T4000 (2 x 716 kW)
- Najveća brzina: 12 čvorova
- Materijal: čelični trup, aluminijska kormilarnica
- Zastava nakon izgradnje: Norveška
Plovilo kombinira čelični trup i aluminijsku nadgrađu čime se postiže optimalna čvrstoća uz smanjenu masu – presudno za stabilnost i energetsku učinkovitost. Dva visoko učinkovita elektromotora omogućuju najveću brzinu od 12 čvorova uz smanjeni ekološki otisak.
Suradnja s akademskom zajednicom Tehnomont je i ovaj projekt realizirao u tehničkoj suradnji s Fakultetom strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, čija je stručnost, kako ističu iz tvrtke, „značajno pridonijela sigurnosti i preciznosti cijele operacije”.
„Ovaj brod još je jedan dokaz sposobnosti hrvatske brodogradnje da odgovori na specifične zahtjeve tržišta sjeverne Europe. Ponosni smo što smo ponovno uspješno porinuli projekt koji objedinjuje visoku tehnologiju, preciznu izvedbu i održivost”, poručili su iz uprave Tehnomonta.
Sljedeći koraci GRADNJA125 sada ulazi u završnu fazu opremanja, tehničkih ispitivanja i pripreme za primopredaju. Po dovršetku će preuzeti operativnu ulogu na norveškim ribljim farmama, gdje se od njega očekuje visoka pouzdanost, snaga i ekološka održivost.