Ryanair razmišlja o povećanju stimulacije radnicima koji na izlaznim vratima otkriju putnike s prtljagom većom od dopuštene, potvrdio je izvršni direktor Michael O’Leary.
• Prema internom modelu, zaposlenici trenutačno dobivaju oko 1,50 eura za svaku zaplijenjenu „preveliku“ torbu, uz mjesečni limit od približno 80 eura. • Putnicima koji dođu s prtljagom većom od one za koju su platili može se naplatiti do 75 eura po komadu.
„S više od 99,9 % putnika koji se drže pravila, vidimo da će se iznosi prikupljeni od viška prtljage prirodno smanjivati, ali smo spremni podijeliti dio tih prihoda sa zaposlenicima – možda i većim iznosom od današnjih 1,50 eura“, rekao je O’Leary za irski RTÉ.
Ryanair u cijenu svake karte uključuje malu ručnu torbu veličine najviše 40×20×25 cm i do 10 kg. Veće ili dodatne torbe plaćaju se unaprijed, odnosno skuplje ako se otkriju na ukrcaju.
Europski parlament zagovara obvezu da zrakoplovne kompanije putnicima omoguće besplatno unošenje osobnog predmeta i male kabinske torbe. O’Leary drži da prijedlog „vjerojatno neće zaživjeti“ zbog ograničenog prostora u prepunim avionima: „Polovici putnika stanu dvije torbe, drugoj polovici samo jedna – to je fizički maksimum.“
Sličan poticajni model već postoji i kod Swissporta, koji za easyJet isplaćuje 1,20 britanskih funti po svakoj zaračunatoj torbi na vratima.
Tarife iz SAD-a vise u zraku
Istodobno, Ryanair prati trgovinske pregovore Bruxellesa i Washingtona. Američki predsjednik Donald Trump najavio je uvođenje 30-postotnih carina na većinu europskog uvoza od 1. kolovoza ako ne dođe do dogovora. Financijski direktor Neil Sorahan vjeruje da će se komercijalni zrakoplovi izuzeti zahvaljujući sporazumu o civilnom zrakoplovstvu iz 1979.: „To je pitanje za Boeing, ne za Ryanair. Na avione imamo fiksnu cijenu i u slučaju carina radit ćemo s Boeingom na ublažavanju udara.“
Rekordna dobit, ali usporavanje rasta
U prvom fiskalnom tromjesečju, zaključno s krajem lipnja, Ryanair je udvostručio neto dobit na 820 milijuna eura, poguranu snažnom uskrsnom potražnjom. Prosječna cijena karte porasla je 21 % na 51 euro, nakon što je lani pala 7 % pod pritiskom rasta troškova života.
Ipak, tvrtka upozorava da će rast broja putnika biti skroman – oko 3 %, na 206 milijuna u cijeloj poslovnoj godini – zbog kašnjenja isporuke novih zrakoplova.