Hrvatska pošta predstavila je novo digitalno rješenje Sveračun, certificirani sustav za razmjenu elektroničkih računa namijenjen tvrtkama svih veličina. Usluga stiže u trenutku kada se priprema velika porezna reforma poznata kao Fiskalizacija 2.0.
Što donosi Fiskalizacija 2.0 • Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će izdavati i zaprimati e-račune. • Subjekti izvan sustava PDV-a – paušalci, udruge i OPG-ovi – bit će dužni omogućiti zaprimanje e-računa. • Novi model proširuje fiskalizaciju na račune plaćene putem transakcijskih računa i na poslovanje između poduzetnika (B2B) te prema državi (B2G).
Kako funkcionira Sveračun Sustav omogućuje: • izdavanje i zaprimanje e-računa; • fiskaliziranje izdanih i zaprimljenih računa; • arhiviranje kompletne dokumentacije; • slanje izvješća Poreznoj upravi o računima koji se ne mogu izdati te o odbijenim ili naplaćenim računima.
Korisnici mogu odabrati unaprijed plaćene pakete ili mjesečno plaćanje prema stvarnom broju poslanih, primljenih i arhiviranih računa. Registracija se obavlja putem internetske stranice sveracun.hr, a Hrvatska pošta naglašava da nema dugih otkaznih rokova ni penala za prekid suradnje.
Sveračun je odgovor Hrvatske pošte na zakonodavne promjene koje će u potpunosti digitalizirati računovodstvene procese u zemlji. Tvrtka time cilja olakšati prijelaz na obvezne e-račune i povećati sigurnost te transparentnost poslovanja u domaćem gospodarstvu.