OPATIJA – Na konferenciji „Suvremena logistika, management i lanci opskrbe”, koja je danas počela u opatijskom Amadria Park Grand Hotelu, okupljeni stručnjaci upozorili su na akutni manjak radne snage u hrvatskom logističkom sektoru.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je da se nedostatak radnika već izrazito osjeća u građevini i logistici te poručio kako će „automatizacija i digitalizacija, uz umjetnu inteligenciju, tek djelomično nadoknaditi manjak, ali će otvoriti sasvim nova radna mjesta koja traže nove vještine”. Ministar očekuje i povećani uvoz radne snage iz trećih zemalja te je podsjetio da se, nakon dovršetka većine autocesta, državni investicijski fokus seli na željeznicu. Do kraja godine najavljeno je puštanje u promet dvokolosiječne pruge od Zagreba do granice s Mađarskom.
Jedan od primjera potrage za radnicima je novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway. Član uprave Tomislav Rosandić otkrio je da terminal, koji je komercijalni pretovar započeo prije mjesec dana, trenutno zapošljava oko 260 ljudi, a cilj je prijeći brojku od 300. „Najviše nam nedostaje operatera dizalica i terminalne mehanizacije”, kazao je Rosandić, dodavši da se praznine pokušavaju popuniti suradnjom s lokalnim strukovnim školama i Pomorskim fakultetom u Rijeci.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa podsjetio je da je 1971. godine u Rijeci pretovareno tek 500 TEU-a, dok će ove godine dva riječka kontejnerska terminala dosegnuti oko 500 000 TEU-a. U izlaganju pod naslovom „Transformacija riječke luke – Nova vrata Europe” najavio je niz novih infrastrukturnih projekata:
• višenamjenski terminal na Praškom pristaništu, • opremu za čisti prekrcaj žitarica na silosu, • sustav zelenog i održivog upravljanja otpadnim vodama na terminalu za stoku Bršica, • dugoročnu „krunu” razvoja – novi kontejnerski terminal na otoku Krku.
Uz rekordni rast prometa i ambiciozne planove, zajednički zaključak sudionika konferencije jest da će ljudski faktor ostati presudan: bez dovoljno kvalificiranih radnika ni najmodernija tehnologija neće moći održati tempo kojim se Rijeka pretvara u jedno od ključnih logističkih čvorišta na Sjevernom Jadranu.