Paški sir odavno je hrvatski ponos, no posljednjih 15 godina njegovo je ime čvrsto uklesano i na američkoj gastronomskoj karti. Zasluge idu američkoj stručnjakinji za sireve Michele Buster, kojoj je tijekom „Fešte od sira” na Pagu uručeno posebno priznanje za promociju ove delicije preko Atlantika.
Buster je vlasnica distribucijskog projekta „Forever Cheese”, posvećenog mediteranskim sirevima i očuvanju tradicionalne poljoprivrede. Hrvatsku je otkrila slučajno, na prijedlog prijateljice, a odmor u Opatiji zamijenila je putovanjem na Pag. U Novalji je prvi put kušala paški sir i – kako sama kaže – odmah ga uvrstila u priču kojom će osvojiti američke kupce.
„Kada prodajem paški sir, pričam priču o ovcama koje proizvode malo mlijeka i koje pasu škrtu travu. Što više znamo o proizvodu, to ga je lakše prodati”, objašnjava Buster, podsjećajući kako se u tipičnoj američkoj trgovini nudi i po nekoliko stotina vrsta sireva. Zbog visoke cijene, dodaje, svaki je detalj priče presudan.
Nakon niza sastanaka s predstavnicima Paške sirane, u listopadu 2010. potpisan je sporazum o suradnji. Paški sir tada je prvi put krenuo put Sjedinjenih Država – avantura koja je umalo propala na njemačkoj granici, gdje tamošnja carina nije dopustila prolaz kamiona zbog tehničkih razloga. Ekipa je u zadnji trenutak kupila potpuno novi kamion, prebacila dragocjeni teret do Italije i poslala ga preko oceana uz bok mnogo poznatijim talijanskim sirevima.
Danas je Paška sirana jedini hrvatski proizvođač čiji se sir prodaje u specijaliziranim gastronomskim dućanima diljem SAD-a, a priča o paškome kamenu, buri i otočnim ovcama postala je neizostavan dio američkog „menija”.