Na konferenciji Transform 2025 u San Franciscu voditelj proizvoda OpenAI-jeve API platforme Olivier Godement otkrio je koliko brzo velika poduzeća prelaze s prototipa na masovnu primjenu AI agenata.
Prema njegovim riječima, 2025. označava prekretnicu: više od milijun mjesečno aktivnih programera već koristi OpenAI-jev API, a potrošnja tokena porasla je 700 % u godinu dana. „It’s been five years since we launched essentially GPT-3… and man, the past five years has been pretty wild.”
Ključni alat za taj rast su dvije novitete predstavljene u ožujku – Responses API i Agents SDK. Prvi podiže razinu apstrakcije: umjesto ručnog slaganja lanaca poziva modeli sada sami orkestriraju dohvat znanja, web pretragu i pozive funkcija. „The Responses API is probably the biggest new layer of abstraction we introduced since pretty much GPT-3.”
Godement upozorava da izgradnja jednog sveobuhvatnog agenta brzo postaje nepraktična. U složenijim sustavima kompanije se zato odlučuju za tim specijaliziranih pod-agenata koji preuzimaju uloge poput trijaže, rješavanja rutinskih upita ili eskalacije neuobičajenih slučajeva. „Building accurate and reliable single agents is hard. Like, it’s really hard.”
Sigurnost i praćenje rada ugrađeni su iz temelja. Alat nudi politiku odbijanja neprimjerenog sadržaja, SOC-2 zapisnike i mogućnost odabira lokacije podataka, a novi sustav praćenja i evaluacije trebao bi, kaže, ukloniti najveću prepreku masovnom uvođenju: dokaz pouzdanosti modela. „My hot take is that model evaluation is probably the biggest bottleneck to massive AI adoption.”
Prvi povrati ulaganja već su mjerljivi. Stripe navodi da je zahvaljujući agentima „35 % faster invoice resolution”, dok je Box postigao „zero-touch ticket triage” za korisničku podršku. Slično obećanje vide i sektori poput govorne podrške, internih alata za navigaciju dokumentacijom te korporativnog upravljanja podacima.
Ključ uspjeha, tvrdi Godement, nisu samo inženjeri nego zagovornici unutar tvrtke koji uoče problem i ustraju da ga riješe tehnologijom. Znanje o poslovnim procesima najčešće se nalazi u operativnim timovima, pa OpenAI radi na tome da gradnja agenata bude dostupna i neprogramerima.
Na putokazu za dalje nalaze se multimodalni agenti sposobni komunicirati tekstom, glasom, slikom i strukturiranim podacima, dugoročna memorija te orkestracija između različitih oblaka. „Once we have models that can think not only for a few seconds but for minutes, for hours… that’s going to enable some pretty mind-blowing use cases.”
Zaključak je jasan: infrastruktura za agentičku automatizaciju već postoji, a sljedeća je faza pretvoriti pojedinačne demo-projekte u pouzdane sustave koji donose mjerljivu poslovnu vrijednost. „We are still scratching the surface on what reasoning models can do.”