Dolazak globalnih hotelskih lanaca Hilton, Marriott i Hyatt na Kvarner potvrđuje „destinaciju visokog povjerenja i kvalitete”, poručila je direktorica TZ-a Kvarnera Irena Peršić Živadinov na panelu „Kvarner 2030”. Ipak, sudionici skupa upozorili su da sama oznaka prestiža neće riješiti strukturne slabosti lokalnog turizma.
Na konferenciji su o razvoju cjelogodišnjeg turizma, nedostatku radne snage i očuvanju prostora raspravljali primorsko-goranski župan Ivica Lukanović, gradonačelnica Rijeke Iva Rinčić, opatijski gradonačelnik Fernando Kirigin, direktorica TZ-a Kvarnera Peršić Živadinov te član Uprave ACI-ja za razvoj i investicije Ivan Herak.
Herak je podsjetio da sektor posluje „u okolnostima potpuno nove paradigme turizma” te istaknuo tri ključna izazova: nepovoljnu strukturu smještaja, kratku sezonu i „već kritičan nedostatak radne snage kojemu se ne nazire kraj”. Zbog visoke saturacije prostora, dodao je, pojedine destinacije već osjećaju napetosti između lokalnog stanovništva i turista.
Panelisti su se složili da Kvarner ima golem potencijal, ali mu trebaju hrabri projekti, kvalitetan sadržaj tijekom čitave godine i stroža zaštita prostora. Ulazak međunarodnih hotelskih brendova podići će vidljivost regije, no bez sustavnog planiranja i ulaganja u održivost, benefiti bi mogli ostati kratkoročni.
Zaključak skupa: turizam Kvarnera u idućem desetljeću mora uskladiti ambiciozne investicije s očuvanjem prirodnog i društvenog tkiva kako bi zadržao konkurentnost i podršku lokalne zajednice.