Rekonstrukcija dvokolosiječne pruge Zagreb – Koprivnica ulazi u završnicu, a prema najavama HŽ Infrastrukture oba će kolosijeka sredinom iduće godine biti puštena u puni promet. Time će se putovanje između sjevernog Podravlja i metropole skratiti na tek 60 minuta – približno koliko Londoncima treba od istočne periferije do središta grada podzemnom željeznicom.
• 26 dnevnih vlakova: U voznom redu 2024./2025. na relaciji Zagreb – Koprivnica prometuje 26 kompozicija u oba smjera. Riječ je uglavnom o novim niskopodnim elektromotornim garniturama čija će se snaga napokon moći iskoristiti kad radovi završe.
• Komforniji prijevoz: Vlakovi će imati vagone za bicikle i kućne ljubimce, pa bi dio putnika mogao u potpunosti preskočiti zagrebački javni prijevoz.
• Nova flota: Hrvatskim prugama trenutačno vozi 66 novih niskopodnih vlakova (55 elektromotornih, 10 dizel-električnih i jedan elektrobaterijski). Do kraja godine stižu još tri dizel-električna i jedan baterijski, a 2025. šest elektrodizelskih garnitura koje će povezivati Zagreb i Split. Dodatnih 13 vlakova ugovoreno je za razdoblje 2027.–2028.
• Investicijski val: Ministar Oleg Butković ističe da je u obnovu i izgradnju željezničke infrastrukture pokrenut ciklus vrijedan 1,5 milijardi eura, s radovima planiranim za sljedeće desetljeće.
Gospodarski iskorak
Uz bolju vezu sa Zagrebom, Koprivničko-križevačka županija dobit će i brže vlakove prema Varaždinu i Čakovcu. S Gradom Križevcima potpisan je sporazum o ustupanju industrijskog kolosijeka koji će voditi do budućeg intermodalnog terminala u zoni Čret, na odvojku međunarodne pruge Botovo – Dugo Selo.
Terminal, smješten na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora koji spaja riječku luku s Mađarskom, trebao bi privući nove investitore. Nakon završetka projekata vlakovi će moći juriti 160 km/h, teretni vlakovi bit će dugi do 750 metara, a putnički do 400 metara. Povećani kapacitet pruge dodatno će rasteretiti cestovni promet i ubrzati izvoz iz luke Rijeka.