Hrvatska turistička zajednica (HTZ) krenula je u vrhunac sezone s digitalnom kampanjom „Find your "Pomalo"”, pozivajući putnike da uspore ritam i otkriju autentično lice hrvatskih destinacija. Videospotovi na TikToku, Facebooku, Instagramu i YouTubeu prikazuju bijeg od užurbanog svakodnevnog života i naglašavaju uživanje u trenutku – poruku koju HTZ želi pretvoriti u novu naviku gostiju.
Trend „slow travela” dodatno potkrepljuje najnovije istraživanje grupacije Awaze, provedeno među više od tisuću putnika iz Njemačke, Austrije, Poljske, Slovenije, Danske, Italije i drugih zemalja.
• 66 % ispitanika bira odredišta koja nude autentičnu gastronomiju, tradiciju i neposredan kontakt s lokalnim stanovništvom. • 62 % aktivno izbjegava masovni turizam te se okreće manjim, manje poznatim lokacijama i prirodnim ambijentima. • 58 % preferira apartmane i kuće za odmor zbog privatnosti i fleksibilnosti. • 47 % planira putovati izvan visoke sezone kako bi izbjegli gužve, iskoristili niže cijene i doživjeli destinaciju mirnije.
Najveći naglasak na održivost stavljaju njemački turisti: više od 70 % njih spremno je platiti više za smještaj koji jamči doticaj s lokalnom zajednicom i proizvode lokalnog podrijetla. Austrijanci češće traže ruralni smještaj „s dodirom prirode i udobnosti”, koji nudi radionice kuhanja ili izrade suvenira, dok se Poljaci sve više okreću unutrašnjosti Istre i Dalmatinskoj zagori, izbjegavajući špicu sezone.
„Putnici sve više traže smisao u putovanjima, točnije žele sporiji tempo, kontakt s lokalnom zajednicom i iskonski doživljaj destinacije. Hrvatska tu ima snažnu konkurentsku prednost budući da nudi raznolikost, prirodnu ljepotu i gostoljubivost, ali i još uvijek neotkrivene kutke idealne za ovakav oblik odmora”, izjavio je Josip Stulić, direktor operativnog poslovanja za južnu Europu u Awazeu. Dodao je da je prosječna duljina boravka Novasolovih gostiju u Hrvatskoj porasla za 8 %, a rok od prve informacije do rezervacije produljen za deset dana u odnosu na lani.
HTZ smatra da trend ide na ruku manje razvikanim dijelovima zemlje. Po rastu interesa ističu se Gorski kotar, Lika, dalmatinski otoci te zaleđe obale, osobito unutrašnjost Istre i Dalmatinska zagora.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić ističe kako gužve i pretrpane plaže gube na privlačnosti: „Sve češće na tržištu uočavamo povećanu potražnju za lokalnim običajima i mirnim načinom života, autentičnim doživljajima, a sve je popularniji i trend sporih putovanja. Gosti žele upoznati i doživjeti kulturu destinacije u kojoj borave i povezati se s nerazvikanim mjestima.” Kampanja će trajati do kraja kolovoza i obuhvatiti sva najvažnija emitivna tržišta za hrvatski turizam.
Uz prilagodbu cijena i naglasak na kvalitetu, domaći iznajmljivači pokušavaju kapitalizirati novi val interesa. Ako se pokaže uspješnom, strategija „Pomalo” mogla bi Hrvatskoj donijeti dulje boravke, rasterećenje vršne sezone i – najvažnije – zadovoljnije goste.