Indijska građevinska grupacija Afcons Infrastructure Limited ovog je srpnja u razmaku od nekoliko dana istaknula dva najpovoljnija financijska prijedloga na domaćim infrastrukturnim natječajima.
• nastavak autoceste A1 prema Dubrovniku – tvrtka je za dvije dionice ponudila čak 250 milijuna eura manji iznos od najbližih konkurenata;
• rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na željezničkoj pruzi Dugo Selo – Novska – njihova je cijena bila 102 milijuna eura niža od iduće najbolje ponude, koju je predvodila također indijska Ashoka Buildcon Limited.
Dramatičan cjenovni rez odmah je aktivirao dvojbe: radi li se o dampingu i može li Afcons pod tako postavljenim uvjetima dovršiti poslove unutar zadanih rokova i standarda. Niz stručnjaka upozorava da toliki jaz otvara sumnje u realnost troškovnika, a posebice u trenutačnom okruženju rasta cijena materijala i rada.
Posljednjih tjedana, prema dostupnim informacijama, iz Indije stižu signali o operativnim i financijskim teškoćama koje bi mogle dodatno opteretiti vjerodostojnost njihovih ponuda. Službine potvrde zasad nema, no kombinacija rekordno niske cijene i moguće nestabilne pozadine stavlja hrvatske naručitelje pred osjetljivu odluku: riskirati s najjeftinijim ili odabrati skuplje, ali provjerenije izvođače.
Nadležne institucije trenutačno provjeravaju dokumentaciju, a konačna odluka očekuje se po završetku evaluacijskog postupka. Rezultat će pokazati je li Agencija za javnu nabavu spremna prihvatiti neuobičajeno agresivnu ponudu, ili će potencijalni rizici prevagnuti u korist konkurencije.