U talijanskom brodogradilištu Monfalcone svojedobno su se udarali čvrsti temelji hrvatske pomorske baštine. Na tamošnjim navozima nastala je serija od četiri teretno-putnička broda – „Bakar”, „Kastav”, „Pazin” i „Kraljevica” – naručena za tadašnju riječku kompaniju Jugolinija.
Monfalcone je na tim projektima surađivao s hrvatskim pomorcima: brodove su, nakon porinuća, preuzeli i njima kasnije plovili naši kapetani i posade. Time se dodatno učvrstila veza između talijanske brodogradnje i riječke trgovačke flote, koja je sredinom 20. stoljeća bila jedna od najživljih na Jadranu.
Serija gradnji svjedoči o razdoblju kada su hrvatski i talijanski stručnjaci dijelili znanje, dok se Jugolinija, utemeljena 1947., profilirala kao okosnica jugoslavenskog, a posebice hrvatskog teretnog i putničkog pomorskog prometa. „Bakar”, „Kastav”, „Pazin” i „Kraljevica” mnogim su pomorcima bili prva velika plovidbena iskustva, a danas ostaju podsjetnik na zlatno doba riječke luke i međunarodne suradnje u brodogradnji.