Globalna prodaja električnih automobila – baterijskih modela i plug-in hibrida – usporila je u srpnju na godišnji rast od 21 %. Prema podacima analitičke kuće Rho Motion, riječ je o najslabijem tempu od siječnja i padu u odnosu na lipanjskih 25 %.
• U srpnju je globalno registrirano oko 1,6 milijuna električnih i plug-in vozila. • Kina, koja drži više od polovice svjetskog tržišta, zabilježila je rast od svega 12 % – daleko ispod prosječnog polugodišnjeg skoka od 36 %. Pad se povezuje sa smanjenjem državnih poticaja koji istječu 2025. godine. • BYD, najveći proizvođač e-vozila na svijetu, upisao je treći uzastopni mjesec pada registracija. • U Europi je prodaja porasla čak 48 % na približno 390 000 vozila, dok je Sjeverna Amerika ostvarila skromnih 10 % rasta, premašivši 170 000 primjeraka. • Ostatak svijeta skočio je 55 % na više od 140 000 vozila.
Voditelj tima za unos podataka u Rho Motionu Charles Lester objašnjava da je slabiji kineski rezultat posljedica „smanjenja vladinih programa subvencija za kupnju električnih vozila i plug-in hibrida”. Lester procjenjuje da će se kinesko tržište već od kolovoza vratiti snažnijem rastu zahvaljujući novom krugu potpora, dok bi američko moglo stagnirati zbog nadolazećeg rezanja poreznih olakšica za kupnju ili leasing električnih vozila krajem rujna.
Tijekom srpnja ukupno je zabilježeno nešto manje registracija električnih automobila i u konvencionalnom segmentu, što sugerira da potražnja hladi i šire, no dinamika se snažno razlikuje po regijama. Europa, unatoč ekonomskoj neizvjesnosti, trenutačno prednjači, dok Kina i Sjedinjene Države čekaju nove poticajne pakete kako bi zadržale momentum prodaje.