Intelligent Energy (IE) iz Loughborougha dobio je 17 milijuna funti iz programa ATI kako bi u sljedeće tri godine ubrzao razvoj svojeg modularnog vodikovog sustava gorivih ćelija za zrakoplovstvo.
Novi pogonski sklop, nazvan IE-FLIGHT 300, trebao bi krajem desetljeća ući u komercijalnu uporabu u električnim letjelicama s okomitim polijetanjem i slijetanjem (eVTOL) te putničkim zrakoplovima do 19 sjedala, dok se za 2030-e planira proširiti na regionalne avione standarda Part 25.
Ključna prednost tehnologije je inovativno hlađenje: patentirano izravno ubrizgavanje vode omogućuje manji izmjenjivač topline i smanjuje otpor zraka, što je presudno u zrakoplovstvu. Tvrtka očekuje da će prelazak na gorive ćelije u eVTOL-ovima, podregionalnim i regionalnim zrakoplovima te pomoćnim energetskim jedinicama (APU) većih aviona godišnje smanjiti emisije CO₂ do 25,6 milijuna tona i otvoriti oko 1 600 novih radnih mjesta.
„Ovaj program ima za cilj što brže dovesti vodikov pogon u zrak i u široku uporabu”, istaknuo je direktor David Woolhouse. „Čvrsto vjerujemo da će vodik postati primarni izvor energije za let, najprije za manje, a dugoročno i za sve zrakoplove.”
Projekt HEIGHTS (Hydrogen Efficient fuel cell Integrated in a High Temperature System) nadovezuje se na IE-ov rad u programu H2GEAR i iskustvo prikupljeno još 2008. kada je tvrtka, u suradnji s Boeingom, napajala prvi pilotirani let na gorive ćelije.
Uz matičnu tvornicu u Loughboroughu, IE ovoga ljeta otvara i novi testni centar u Northamptonshireu vrijedan 7,1 milijun funti, čime želi učvrstiti britansku poziciju u rastućoj „vodikovoj ekonomiji” zrakoplovstva. CTO Aerospace Technology Institutea Jacqueline Castle poručuje da će „visokotemperaturne gorive ćelije i vrhunsko termalno upravljanje biti ključni za nultu emisiju u letu”, a upravo to HEIGHTS planira isporučiti.