Nissan je najavio treću generaciju Leafa koja na tržište stiže 2026. godine i prekida 15-godišnju karijeru modela prepoznatog kao kompaktni hatchback. Električni pionir sada postaje kompaktni SUV, odnosno crossover postavljen na putničku platformu, čime se prilagođava potražnji za višim karoserijama.
Ključne tehničke novosti • Baterija od 75 kWh omogućuje do 303 milje (oko 488 km) dosega. • Elektromotor od 160 kW (214 KS) i 354 Nm pokreće prednje kotače; pogon na sve kotače nije predviđen. • Brzo punjenje od 10 do 80 % traje 35 minuta pri snazi od 150 kW kroz NACS priključak na desnom prednjem blatobranu, dok se AC punjenje (J-1772) nalazi na lijevoj strani. • Koeficijent otpora zraka snižen je na 0,26, a karoserija je oblikom i detaljima – poput uvučenih prednjih kvaka – bliska većem električnom modelu Ariya. • Prtljažnik nudi do 1,6 m³ prostora iza stražnjih sjedala, a standardni toplinski sustav s dizalicom topline preuzima otpadnu toplinu elektronike i motora za grijanje baterije.
Digitalna kabina i opcije U većini izvedbi ugrađena su dva zaslona od 14,3 inča postavljena jedan do drugog. Ugrađeni su Google Maps i Google Assistant, dok Android Auto i Apple CarPlay ostaju dostupni bežično i putem kabela. Među opcijama su elektrokromatski panoramski krov i zasebni grijač baterije za hladne klime.
Nissan najavljuje i osnovnu verziju Leaf S s baterijom od 52 kWh i motorom od 130 kW, ali bez procijenjenog dosega.
Lekcije iz prošlosti Prva generacija Leafa lansirana je krajem 2010. kada su na američkom tržištu postojala samo tri vozila s utičnicom. Unatoč skromnom dosegu od 74 milje, model je do danas globalno prodan u više od 650 000 primjeraka. Izostanak tekućeg hlađenja baterije pokazao se ključnom manom, osobito u vrućim područjima poput Arizone, gdje je zabilježen ubrzan gubitak kapaciteta. Telematički podaci Recurrenta govore da su primjerci iz razdoblja 2011.–2016. zadržali prosječno 83 % početnog dosega, nasuprot 93 % kod Tesle Model S. Nova baterija napokon je tekućinom hlađena, pa bi problemi s pregrijavanjem trebali ostati u prošlosti.
Utrka za izgubljenim prednostima Dok je bivši izvršni direktor Carlos Ghosn prvi gurao elektrifikaciju, istodobno je rezao troškove i odgađao nove modele, pa je Nissan s vremenom izgubio početnu prednost. Danas na američkom tržištu postoji gotovo 100 različitih električnih modela, a budući Leaf ulazi u gusto natjecanje malih crossovera na prednji pogon kojeg predvode Hyundai, Kia, Chevrolet i Volkswagen.
Iako će novi Leaf vjerojatno biti učinkovit i tehnološki usklađen s konkurencijom, ostaje dojam da bi Nissan danas imao mnogo jaču poziciju da je ranije nastavio ulagati u proširenje električne ponude.