Kupci nove električne Volkswagenove linije ID.3 u Velikoj Britaniji suočeni su s neobičnim izborom: žele li koristiti svih 228 konjskih snaga, moraju se pretplatiti na dodatnu uslugu. Bez doplate automobil ostaje ograničen na 201 KS.
Proizvođač je postavio tri cjenovna modela:
• 16,50 £ mjesečno
• 165 £ godišnje
• 649 £ jednokratno za „doživotnu” nadogradnju
Pretplata je vezana uz vozilo pa, kako naglašavaju iz Volkswagena, nadogradnja prati automobil i pri eventualnoj prodaji. „Nudimo odličan izbor svojim kupcima”, poručuju iz kompanije.
Trend zaključavanja određenih funkcija iza dodatne naknade nije nov. BMW je prije dvije godine najavio pretplatu za grijana sjedala i volan, ali je nakon burnih reakcija odustao. Mercedes je pak 2022. u Sjedinjenim Državama ponudio online uslugu kojom vlasnici mogu ubrzati svoje električne modele uz mjesečnu naknadu.
Automobilska industrija time kopira poslovne modele koji već dominiraju drugim sektorima, ponajprije streaming videa. Pretplate postaju redovan izvor prihoda, ali istodobno otvaraju pitanje vrijednosti za potrošača i mogućih ograničenja osnovnog proizvoda.
Volkswagenov potez pokazuje koliko se daleko proizvođači spremni ići u potrazi za novim prihodima te naznačuje da bi sutrašnji vozači mogli plaćati isto onoliko aplikacija na kotačima koliko danas plaćaju na pametnim telefonima.