Njemački proizvođač automobila Volkswagen udružio je snage s kineskom tvrtkom Horizon Robotics kako bi razvio prvi vlastiti čip za autonomna vozila namijenjen kineskom tržištu.
Prema najavi, dvije kompanije osnivaju zajedničku tvrtku nazvanu CARIZON. Njezina zadaća bit će projektiranje čipa koji će obrađivati podatke kamera i senzora u vozilu te ostvarivati računalnu snagu od 500 do 700 TOPS-a (tera operacija u sekundi). Iz Volkswagena procjenjuju da bi čip mogao biti spreman za komercijalnu primjenu za tri do pet godina.
Izvršni direktor kineske podružnice Cariad Frank Han pojasnio je da će se poluvodič proizvoditi u naprednom procesu od 3 do 4 nanometra: „Trenutačno je vrlo malo tvrtki koje ga mogu masovno proizvoditi.” Dodao je kako će se novi čip ugrađivati u treću generaciju Električne arhitekture za Kinu (CEA), dok se predstavljanje prvog modela te arhitekture – temeljenog na postojećim Horizonovim čipovima serije J – očekuje do kraja godine.
Han je naveo i ambiciozan cilj: do 2023. godine CEA bi trebala pokrivati razvoj 80 % vozila Volkswagen grupe namijenjenih kineskim kupcima. Time Volkswagen nastoji ojačati istraživačke kapacitete „u Kini i za Kinu” te povratiti dio tržišta koje je posljednjih godina izgubio.
Pad prodaje podcrtava pritisak: s više od četiri milijuna prodanih vozila 2019., Volkswagen je do 2024. pao na 2,75 milijuna primjeraka. Godinu dana ranije titulu najprodavanije marke u Kini preoteo mu je domaći konkurent BYD, čiji pristupačni električni i plug-in hibridni modeli bilježe snažan rast.
Osim s Horizon Roboticsom, Volkswagen je proširio suradnju i s kineskim proizvođačem Xpengom na razvoju elektroničke arhitekture za nove modele. Udruživanje s lokalnim tehnološkim tvrtkama dio je šire strategije kojom njemački div pokušava povećati konkurentnost na najvećem svjetskom automobilskom tržištu.