Na klupama osnovnih i srednjih škola Primorsko-goranske županije (PGŽ) sljedeće bi školske godine trebalo sjediti ukupno 283 pomoćnika u nastavi. Najveći dio – njih 160 – bit će zaposlen u ustanovama kojima je osnivač Županija, dok će se 123 asistenta priključiti riječkim osnovnim školama.
Samostalni natječaji škola Od prošle školske godine osnovne škole kojima je osnivač Grad Rijeka, ali i brojne druge ustanove u Hrvatskoj, same raspisuju natječaje. Grad Rijeka školama je uputio detaljne smjernice, naglasivši da postupak mora završiti do 31. kolovoza, prije početka nastave. Većina škola natječaje je već objavila, a konačan broj učenika i pomoćnika znat će se u rujnu, nakon što se tijekom ljeta dovrše postupci za prvašiće.
Sufinanciranje iz europskih fondova Očekuje se da će Rijeka broj pomoćnika zadržati na razini ove godine, kada je kroz projekt „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama” zaposleno 123 asistenta. Za trogodišnju provedbu Grad je osigurao 2,88 milijuna eura iz europskih fondova uz vlastito sufinanciranje od 1,50 milijuna eura. Zaposleni pomoćnici imaju ugovore koji traju do kraja školske godine, bez prekida rada tijekom ljeta, što je promjena u odnosu na prijašnju praksu.
Županijske škole prvi put same raspisuju natječaje. Srednje škole traže 32, a osnovne 128 pomoćnika, pri čemu Županija naglašava da je riječ o važnom iskoraku u decentralizaciji procesa.
Uloga pomoćnika i potreba za jasnijim pravilima Pomoćnici u nastavi neposredno pomažu učenicima s teškoćama – od komunikacije i socijalne uključenosti, preko kretanja i prehrane, do izvršavanja školskih zadataka. Time olakšavaju i rad učitelja te potiču integraciju cjelokupnog razreda. Stručnjaci međutim upozoravaju da su na nacionalnoj razini još uvijek nedorečeni podzakonski propisi koji reguliraju njihovo zapošljavanje i ovlasti, što otvara prostor za različita tumačenja u praksi.