Unatoč oštrom padu prekrcaja rasutog tereta, Luka Rijeka je prvih devet mjeseci 2025. zaključila s 3,3 milijuna eura bruto dobiti. Još na kraju lipnja društvo je bilježilo gubitak od milijun eura, no priljev dividende od 4,9 milijuna eura iz povezanog kontejnerskog operatera Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) preokrenuo je rezultat i popravio likvidnost.
Na razini Grupe, u kojoj je Luka Rijeka većinski vlasnik tvrtki Luka prijevoz, Stanovi i Luka Rijeka Container Depo te manjinski (49 %) suvlasnik AGCT-a, bruto dobit iznosila je 7,15 milijuna eura – 13 % više nego u istom lanjskom razdoblju. Ukupni prihodi Grupe dosegnuli su 29,84 milijuna eura, dok su rashodi stali na 22,69 milijuna.
Promet: kontejneri u plusu, rasuti teret u velikom minusu • Ukupno je prekrcano 4,5 milijuna tona robe. • Najveći udio (3,2 milijuna tona) i 342.628 kontejnera ostvareni su na terminalu Brajdica kojim upravlja AGCT, što je 9 % više nego lani. • Rasuti teret pao je 34 %. Uprava pad objašnjava slabijim radom željezara (manje ugljena), nižim svjetskim cijenama žitarica i promjenom logističkih pravaca, kao i nižom cijenom starog željeza.
Novi tereti i ulaganja U drugom i trećem kvartalu Luka je počela privlačiti brodove za prijevoz automobila, a cilj je dugoročno povećati promet vozila.
Istodobno se nastavljaju ulaganja: • Proširenje kontejnerskog depoa na Škrljevu (ukupno 5,7 mil. €) – ove godine izvedeni radovi vrijedni 2,9 mil. €. • Nabava dvaju terminalnih traktora (400.000 €) za učinkovitiju manipulaciju kontejnerima. • Modernizacija terminala Bršica s dva nova viličara (100.000 €). • Nakon reparacije, do kraja godine u pogon ulazi druga rabljena dizalica na obali Goranin, terminal Bakar. • Do kraja 2025. planirana je gradnja integrirane sunčane elektrane na Škrljevu; natječajna dokumentacija već je objavljena, a ponude izvođača prikupljene.
Uprava poručuje da kombinacija povećanog kontejnerskog prometa, diversifikacije tereta i ulaganja u infrastrukturu treba održati pozitivan trend poslovanja, čak i ako se globalno tržište rasutog tereta ne oporavi u skorijem razdoblju.