Splitski gradonačelnik Tomislav Šuta, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir i načelnik Općine Podstrana Mijo Dropuljić u subotu su obišli gradilište tunela Gladnjici, ključnog dijela infrastrukturnog zahvata TTTS – Mravince, te najavili niz mjera za smanjenje svakodnevnih prometnih čepova na državnoj cesti D8.
Gradonačelnik Šuta istaknuo je da će tunel, po završetku radova, „bitno olakšati život stanovnicima Splita, Solina, Podstrane i Omiša”, podsjetivši da se gužve ljeti protežu kilometrima.
Prema riječima Ivice Budimira, radovi na dionici od čvora Mravince do čvora Stobreč „u punom su jeku” i plan je da cesta bude otvorena do proljeća 2027. Za dionicu Dugi Rat – Omiš odabran je izvođač; strojevi bi trebali krenuti za otprilike šest mjeseci.
Prosvjed u Podstrani, održan prije nekoliko dana zbog višesatnih zastoja, dodatno je pritisnuo vlasti. Načelnik Dropuljić podsjetio je da starom Podstranom dnevno prođe i do 3 000 vozila, te naglasio važnost privremene regulacije prometa i „prometnog redara Mate”, koji svakog jutra od 6 do 9 sati ručno usmjerava vozila. „Kad njega nema, kolona je još duža”, upozorio je.
Iako su struka i lokalna politika suglasne da je gradnja novih prometnica trajno rješenje, Dropuljić smatra da bi kratkoročno trebalo bolje uskladiti semafore i ojačati nadzor na najkritičnijim raskrižjima.
Svi sudionici konferencije složili su se da će dovršetak tunela Gladnjici i pratećih dionica biti prekretnica za cijelu splitsku aglomeraciju, no dotad će, čini se, ključan ostati – jedan čovjek s „stop” palicom.