Rijeka – Na novom kontejnerskom terminalu Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali jutros je pristao prvi testni brod, 170 metara dugi „MV Cape Fulmar”, čime je službeno započela završna faza provjere sustava prije puštanja terminala u puni pogon.
Brod kapaciteta 1 440 TEU-a ostat će na vezu četiri tjedna i poslužit će za cjelovitu obuku: od planiranja, ukrcaja i iskrcaja svih tipova kontejnera, preko osiguranja tereta, do koordinacije kamionskog i željezničkog prijevoza.
Istodobno je stigao i prvi probni vlak operatera ENNA Logic, dugačak 500 metara. Podijeljen na dva kolosijeka, vlak je dovezao prazne kontejnere kako bi se testirale RMG dizalice za prekrcaj s vlaka na terminal i obratno.
„Dvije godine nakon početka gradnje terminal je potpuno opremljen i spreman za testni rad. Dolazak testnog broda i vlaka označava ulazak u ključnu, ali i uzbudljivu fazu”, izjavio je generalni direktor Peter Corfitsen te naglasio važnost multimodalnog prijevoza za buduće poslovanje.
• Komercijalni start: prvi teretni kamioni i vlakovi s izvoznom robom očekuju se početkom rujna, a prvi redovni brod trebao bi uploviti 12. rujna. U početku će pristajanja biti petkom, uz brzo povećanje frekvencije. • Ljudski kapaciteti: Rijeka Gateway trenutačno zapošljava više od 220 radnika; u punom će pogonu brojka premašiti 300. Tvrtka navodi da je u 2025. već uloženo više od 45 000 radnih sati u obuku zaposlenika. • Multiplikativni učinak: procjenjuje se da će terminal, uz izravna radna mjesta, otvoriti najmanje triput više poslova u povezanim djelatnostima.
Rijeka Gateway, predstavljen kao tehnološki najnapredniji terminal u regiji, ovim testiranjima provjerava sve operativne procese kako bi rujanski komercijalni start protekao bez zastoja i potvrdio Rijeku kao novo jadransko središte kontejnerskog prometa.