Tesla je na europsko tržište lansirala jeftiniju izvedbu Modela 3 u pokušaju da zaustavi klizanje prodaje uzrokovano sve žešćom konkurencijom i gnjevom dijela kupaca prema Elonu Musku.
Niža početna cijena
• Model 3 Standard u Njemačkoj sada kreće sa 37 970 eura, u Norveškoj sa 330 056 kruna, a u Švedskoj s 449 990 kruna. • Dolazak jeftinijeg limuzinskog modela slijedi nakon sličnog poteza s Modelom Y, najprodavanijim Teslinim SUV-om.
Pad potaknut politikom i konkurencijom
• Teslina prodaja u EU pala je dok kineski BYD prvi put preuzima primat u isporukama električnih vozila diljem regije. • Dio kupaca okrenuo je leđa brendu zbog Muskovih političkih istupa: javne podrške Donaldu Trumpu, rada u njegovoj administraciji u resoru nazvanom Department of Government Efficiency (Doge) i kasnijeg raskola s bivšim predsjednikom. • Kontroverze su se nastavile nakon što je Musk na pobjedničkom skupu navodno salutirao nacističkim pozdravom, podržao njemačku AfD i optužio Keira Starmera za prikrivanje skandala oko zlostavljanja maloljetnica.
Potražnja posustaje i u Ujedinjenom Kraljevstvu
• Studeni je donio najslabiji dvogodišnji rast registracija električnih automobila u Britaniji, svega 3,6 %, pokazuju podaci Saveza proizvođača i trgovaca motornih vozila (SMMT). • Izvršni direktor SMMT-a Mike Hawes poručuje: „[This] should be seen as a wake-up call that a sustained increase in demand for EVs cannot be taken for granted… We should be taking every opportunity to encourage drivers to make the switch, not punishing them for doing so.” • Vlada od travnja 2028. uvodi porez od 3 penija po milji za električna vozila, što će prosječnog vozača stajati oko 250 funti godišnje.
Musk vjeruje da pristupačnija cijena može „ponovno zapaliti potražnju” i privući širi krug kupaca, no analitičari upozoravaju da dugoročan rast ovisi o stabilnom poticajnom okruženju i povjerenju potrošača u brend koji se sve češće nalazi u središtu političkih oluja.