Američki nameti od 39 % na švicarske proizvode ozbiljno su uzdrmali Victorinox, proizvođača legendarnih džepnih nožića iz Ibach-Schwyza. Tvrtka koja više od stoljeća ponosno nosi etiketu „Made in Switzerland” sada traga za rješenjem s američkim vlastima, no preseljenje proizvodnje ne dolazi u obzir.
„Premještanje proizvodnje u inozemstvo – osobito za džepne nožiće – nije opcija jer je naš brend definiran svojim švicarskim podrijetlom”, poručio je izvršni direktor Carl Elsner.
Ključni detalji:
• Carina od 39 % uvedena je prošlog četvrtka i višestruko je veća od 15 % koliko SAD naplaćuje za robu iz Europske unije ili Japana.
• Sjedinjene Države jedno su od najvažnijih tržišta za Victorinox, afirmirano i zahvaljujući popularnoj seriji „MacGyver” koja je 1980-ih proslavila švicarski nožić.
• Kompanija je povećala zalihe u SAD-u prije stupanja nameta na snagu, pa su dodatni troškovi za ovu godinu „upravljivi”.
• Ako carine potraju, Elsner procjenjuje da će od 2026. opteretiti poslovanje s dodatnih 13 milijuna dolara godišnje.
• Unatoč pritiscima, Victorinox ostaje „posvećen” matičnoj lokaciji u Ibachu, gdje je osnovan 1884.
Osim nožića, švicarske carine pogađaju i proizvođače industrijskih strojeva, satova, sira i čokolade, a Bern traži diplomatski izlaz iz novonastale situacije.