Zbog pooštrenih američkih graničnih pravila sve manje Europljana odabire Sjedinjene Države kao odredište za godišnji odmor, upozorava Sebastian Ebel, izvršni direktor Tui-ja, najvećeg europskog organizatora paket-putovanja.
Ebel kaže da se bilježi „značajan pad” potražnje za SAD-om jer potencijalni turisti „čuju kakva ih atmosfera i kontrole čekaju na granici”. Umjesto toga biraju Kanadu te daleke destinacije u Africi i Aziji.
Pritiske na ulazak u SAD pojačavaju i najave administracije Donalda Trumpa o jamčevinama do 15 000 dolara za pojedine turističke i poslovne vize te dodatnoj pristojbi od 250 dolara nazvanoj „visa integrity fee”. Istodobno je, prema podacima američke Udruge za turizam, putovanja iz Kanade i Meksika u 2025. pala za 20 % u odnosu na prošlu godinu.
Unatoč silaznom trendu, Ebel umanjuje važnost američkog tržišta za Tui: „Lijep nam je to daleki program s dobrim maržama, ali nije od presudne veličine.”
Pozvao je i na lakše kretanje unutar Europe, posebice između Ujedinjenog Kraljevstva i EU-a. Britanci doduše koriste e-gateove, no zbog Brexita im se putovnice i dalje ručno pečatiraju, što Ebel smatra nepotrebnom preprekom.
Toplinski valovi preko ljeta potiču putnike da ljetovanja pomaknu u pred- i posezonu (ožujak–svibanj te rujan–listopad), što Tui-ju, tvrdi čelnik, donosi „dobru perspektivu” jer raspoređuje potražnju izvan školskih praznika.
Tvrtka je za lipanj izvijestila o 2 % manjem broju ljetnih rezervacija zbog sukoba na Bliskom istoku, ali i 3 % višim prosječnim cijenama, čime neutralizira veće troškove. Zahvaljujući snažnoj potražnji za hotelskim smještajem i krstarenjima, Tui je povisio prognozu godišnje dobiti, a cijena dionice skočila je više od 6 %.
U razdoblju od travnja do lipnja tvrtka je ostvarila prilagođenu dobit prije oporezivanja od 321 milijun eura – 38 % više nego godinu ranije i iznad očekivanja analitičara.