Hotel Marina u središtu grada Krka proslavio je 100. rođendan i podsjetio na put od skromnog dvjestokrevetnog pansiona do današnjeg butik hotela s četiri zvjezdice i tek dvadeset kreveta.
Domaćin svečanosti bio je vlasnik Hotela Krk Pavol Miškov, Slovak koji je krajem 1990-ih, preko svoje agencije CK Trgotours i transportne grupacije, prepoznao potencijal u poslijeratnom hrvatskom turizmu.
„U hotel Marina uložili smo nekoliko milijuna eura kako bismo digli kvalitetu na 4 zvjezdice”, prisjetio se Miškov obnove provedene 2007. i 2008. godine. Prije toga Marina je desetak godina radila sa samo dvije zvjezdice.
Skup akvizicija • 1998. – kupljeni hotel Dražica i depandansa Lovorka. • Iste godine – preuzeta Marina. • 2000. – pridodana depandansa Tamaris.
Od tada Hoteli Krk godišnje ulažu do pola milijuna eura u modernizaciju – od madraca do solarnih rješenja. Najveći zahvat slijedi ove zime: kompletna obnova 135 kupaonica u Dražici vrijedna do milijun eura. Taj hotel zasad ostaje s tri zvjezdice jer „za višu kategoriju nedostaje kvadrature soba”, objašnjava Miškov.
Zeleni otok, zelene tehnologije Vlasnik ističe da se ulagalo i u održivost: „Smanjili smo ugljični otisak hotela, a Krk je ionako predvodnik u gospodarenju otpadom.” Pohvalio je i komunalna ulaganja grada – kanalizaciju i pročišćivače – bez kojih, kaže, ne bi bilo današnjeg turističkog rasta.
Hoteli Krk danas zapošljavaju oko 100 ljudi, no nedostatak radne snage postaje kroničan pa tvrtka trenutačno računa na dvadesetak zaposlenih iz Ukrajine. Marina radi cijele godine, a Dražica od Uskrsa do 1. studenoga, što je sezonu produljilo za gotovo mjesec i pol. Godišnje ostvare oko 95 000 noćenja: pred i posezonu pune uglavnom Nijemci, a ljeti stiže šarolik miks od Amerikanaca do Slovaka.
Četrdeset godina iza šanka Dugovječnost hotela prati i vjernost zaposlenih. Konobari Ilija Konjić i Mirko Markelić ondje su 41, odnosno 48 godina.
Konjić se prisjetio vremena kada je „za večerom znalo biti 800 do 900 gostiju, sve se posluživao na ruke, bez buffeta”. Markelić, danas šef sale pred mirovinom, otkriva svoju formulu uspjeha: „Gost mora vidjeti da vam je stalo; tada će i poneku sitnicu koja nije savršena – oprostiti.”
Stogodišnji jubilej Marina je obilježio i monografijom „Hotel Marina – prvih sto godina” autora Alana Žica, simbolično zaokruživši stoljeće krčkog turizma i najavivši nova desetljeća uz – kako vlasnik voli reći – investicije koje nikad ne staju.