Stellantis je zaustavio razvoj vozila s gorivnim ćelijama te otkazao planiranu proizvodnju nove generacije lakih komercijalnih kombija na vodik u Francuskoj i Poljskoj, što predstavlja ozbiljan udarac zagovornicima vodikove mobilnosti.
Glavni operativni direktor za širu europsku regiju Jean-Philippe Imparato objasnio je da je tržište vodika i dalje „niche segment, with no prospects of mid-term economic sustainability”. Dodao je kako kompanija mora donositi „clear and responsible choices to ensure our competitiveness and meet the expectations of our customers with our electric and hybrid passenger and light commercial vehicles offensive”.
Među glavnim razlozima za odustajanje navode se manjak punionica, visoki kapitalski troškovi te nedostatne poticajne mjere za kupce, zbog čega uprava ne očekuje značajniji prodor vozila na vodik „prije kraja desetljeća”. Umjesto toga, sredstva za istraživanje i razvoj preusmjerit će se u električne i hibridne pogone.
Odluka dolazi samo tjedan dana nakon što je tridesetak auto-moto, energetskih i tehnoloških kompanija, okupljenih u Global Hydrogen Mobility Alliance, pozvalo Europsku komisiju da podupre „vitalnu” vodikovu mobilnost. Stellantis nije bio potpisnik pisma, ali jest Symbio – zajedničko ulaganje Stellantisa, Michelina i dobavljača FORVIA.
Stellantis sada s dioničarima Symbia razmatra „current market consequences” kako bi „preserved the best interests of Symbio”. U kompaniji ističu da još nisu odlučili što će s udjelom u tom poduzeću te da istražuju „various solutions”.
Michelin ne krije razočaranje. Njegov glasnogovornik kaže da ih je Stellantis još u svibnju obavijestio o namjeri, no službena potvrda stigla je „bez koordinacije ili usklađivanja”. Dodaje: „This unexpected, sudden and uncoordinated decision is all the more surprising given that Stellantis has always stated its ambition to be a pioneer in this new market.” Michelin upozorava da će „reversal” imati „very serious operational and financial repercussions for Symbio” te izražava zabrinutost za zaposlenike u Francuskoj i inozemstvu.
Stellantis je u srpnju 2023. postao suvlasnik Symbia upravo zato što je, kako je tada tvrdio, želio predvoditi novo tržište. Današnji zaokret pokazuje koliko su izazovi razvoja vodikove infrastrukture i potražnje još uvijek golemi – čak i za najveće europske proizvođače automobila.