Automatsko gašenje motora pri kratkim stajanjima postalo je gotovo standard u modernim osobnim vozilima, no kolika je stvarna korist u stvarnom prometu?
Američko Društvo automobilskih inženjera (SAE) prošle je godine testiralo četiri različita automobila u tri službena ciklusa potrošnje goriva:
• Federal Test Procedure (gradska vožnja) • Supplemental FTP (agresivna vožnja s velikim ubrzanjem) • EPA New York City Cycle (učestalo zaustavljanje i kretanje)
Isti automobili prošli su testove s uključenim i isključenim start/stop sustavom, a razlike su bile osjetne:
• gradski FTP: potrošnja manja za 7,27 % • NYCC: potrošnja manja za 26,4 % • agresivni Supplemental FTP: zanemariva ušteda
Rezultati potvrđuju da se najveća korist postiže u gustom gradskom prometu s čestim stajanjima, dok nagla ubrzanja i dinamična vožnja gotovo poništavaju prednost ove tehnologije.
Neki proizvođači već navode moguće uštede do 15 % u tipičnoj gradskoj vožnji, a istraživanje SAE-a pokazuje da one, ovisno o uvjetima, mogu biti i znatno veće. Na otvorenoj cesti, gdje su zaustavljanja rijetka, sustav ima minimalnu priliku za aktivaciju, pa tako i za smanjenje potrošnje.
Drugim riječima, start/stop je najkorisniji vozačima koji veći dio vremena provode u prometnim gradskim gužvama; oni koji voze agresivno ili uglavnom na otvorenim dionicama neće vidjeti značajnije koristi.