Rijeka ubrzano potvrđuje reputaciju ključne točke na trasi između Jadrana i europskog kontinenta. Uz snažan zamah željezničkog prometa i modernizaciju lučke infrastrukture, grad se profilira kao simbol nove, održive logistike.
Voditeljica riječkog ureda tvrtke ENNA Logic Anamarija Jurinović ističe da se „željeznica sve više nameće kao temelj održivog i učinkovitog transporta jer omogućuje brzu, sigurnu i ekološki prihvatljivu povezanost između luke i kontinenta”.
Leon Dolušić, operativni voditelj ENNA Transporta u Rijeci, naglašava kako najveći privatni teretni željeznički operater u ovom dijelu Europe ima presudnu ulogu u razvoju riječkog bazena. „Uz Rijeka Gateway, koji smo nedavno otvorili, redovnim linijama iz Rijeke za Budimpeštu i Beograd opslužujemo i naftni terminal Kostrena te kontejnerski terminal na Brajdici”, kaže Dolušić.
Prema njegovim podacima, iz Rijeke svakodnevno kreće najmanje četiri do pet vlakova, ovisno o terminalu, dok jedan vlak može prevesti do 76 dvadesetstopnih kontejnera – koliko bi inače prevozilo isto toliko kamiona. U praksi se najčešće utovari oko 50 kontejnera po kompoziciji, čime se smanjuju cestovne gužve i troškovi prijevoza.
Jurinović objašnjava da ENNA Logic usklađuje cjelokupan lanac, od planiranja i organizacije vlakova do koordinacije svih aktera: „Brodovi i vlakovi više nisu odvojene cjeline, nego dijelovi istog sustava.”
ENNA Transport zapošljava više od 200 ljudi u Hrvatskoj i regiji, raspolaže s 17 lokomotiva te je glavni prijevoznik tereta s novog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway. Riječki ENNA tim ima više od 40 zaposlenih – četiri puta više nego prije dvije godine – dok ENNA Logic sudjeluje i u vlasničkoj strukturi novog terminala.
U sinergiji luke, željeznice i modernih logističkih rješenja, Rijeka se pozicionira kao nezaobilazan most između Sredozemlja i srednje Europe – most koji svakim novim vlakom dobiva na težini.