Mnogi vozači, posebice u vrijeme visokih cijena dizela, nagonski žele „ugurati” još nekoliko decilitara u spremnik nakon što pištolj na pumpi prvi put isključi protok. Stručnjaci međutim upozoravaju da taj navodno sitni potez može prouzročiti skupo kvarenje suvremenih dizelskih sustava.
Aldis Ozols, direktor i osnivač tvrtke A1 Diesel, objašnjava da su rezervoari današnjih automobila opremljeni ugrađenim sustavom za povrat isparenja goriva koji zahtijeva određeni prostor za zrak. „Kada nastavite točiti nakon prvog klika, prepunite taj sustav, što može oštetiti ugljeni filter i izazvati probleme s tlakom goriva”, upozorava Ozols.
Problem je izražen kod novijih modela jer imaju osjetljive sustave za kontrolu emisija: prodor goriva u te komponente može uzrokovati njihovo potpuno otkazivanje.
Automatski mehanizam za zaustavljanje točenja osmišljen je da prekine dotok na sigurnoj razini, u skladu sa smjernicama Process Safety Leadership Group. Zanemarivanje tog klika, ističu britanske sigurnosne organizacije, dovodi do postupnog, kumulativnog oštećenja. Simptomi se uglavnom javljaju tek nakon nekog vremena kroz upaljenu lampicu motora, lošiju potrošnju ili, u krajnjem slučaju, potpun kvar sustava emisija.
Financijske posljedice mogu biti ozbiljne:
• zamjena oštećenog ugljenog filtera stoji između 230 i 450 eura
• popravak brizgaljki ili visokotlačne pumpe može premašiti 3500 eura
Stručnjaci stoga savjetuju – kada čujete prvi „klik”, odložite pištolj i zatvorite poklopac spremnika. Ono što mislite da je štednja na jednome punjenju lako se pretvori u višestruko veći trošak u radionici.