Njemačka udruga za zaštitu potrošača Verbraucherzentrale Hamburg pokrenula je sudski postupak protiv Lidla, tvrdeći da je diskont obmanuo kupce kampanjom kojom je krajem svibnja najavio „najveće sniženje cijena u svojoj povijesti“.
Diskont je tada objavio da trajno snižava više od 500 proizvoda pod sloganom „Odmah trajno 500 proizvoda povoljnije“. No u tužbi se navodi da Lidl nije objavio cjelovit popis artikala niti jasno pokazao koliki je popust na pojedine proizvode, zbog čega se, kako tvrde potrošačke udruge, stvara nerealno očekivanje uštede.
„Ne zna se koji su proizvodi točno sniženi i u kojem postotku. Ako se oglašava s konkretnim brojkama, onda ih treba i dokazati“, rekao je Armin Valet iz hamburške udruge potrošača.
Aplikacija za usporedbu cijena Smhaggle analizirala je više od 640 000 računa te utvrdila da je prosječno sniženo oko 270 proizvoda – gotovo upola manje od najavljenog broja. Kod dvije trećine tih artikala popust je iznosio između 0 i 10 %, dok je samo svaki osmi proizvod pojeftinio više od 20 %. Ukupna ušteda po jednoj kupnji, prema istom izvoru, bila je tek oko 2 %.
Profesor maloprodaje Stephan Rüschen sa Sveučilišta u Heilbronnu nazvao je kampanju „nespretnom“. U jednoj je Lidlovoj poslovnici, kaže, našao „svega oko 300 sniženih artikala“, daleko ispod marketinški istaknutih 500, što „kod kupaca budi veća očekivanja“.
Lidl odbacuje kritike. Tvrtka tvrdi da se broj od 500 odnosi na zbir svih sniženih artikala na nacionalnoj i regionalnoj razini, a detalji su, kažu, dostupni u fusnotama promotivnih materijala.
Unatoč rezerviranom učinku na novčanike kupaca, Lidlov potez pokrenuo je lančanu reakciju: i drugi veliki trgovački lanci požurili su prilagoditi cijene, nastojeći zadržati kupce u jeku rastuće inflacije i sve većeg pritiska na kućne budžete.