Zagreb – Digitalizacija državnih usluga dobila je novi zamah: ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Damir Habijan predstavio je aplikaciju i platformu mGrađani te potportal Životne situacije, rješenja koja bi građanima i poduzetnicima trebala skratiti put do dokumentacije i informacija.
Prema riječima ministra, mGrađani se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a već sada nudi 20 mobilnih usluga. Kroz aplikaciju je moguće:
• pratiti sudske predmete i upravne postupke
• provjeriti poreznu karticu
• dobiti uvid u podatke mirovinskog sustava
• pregledati obvezne naknade poslovnih subjekata
Aplikacija je dostupna u trgovinama App Store i Google Play, a aktivira se putem NIAS-a ili skeniranjem QR koda. Do danas ju je, naveo je Habijan, aktiviralo 22 883 korisnika.
Istodobno, potportal Životne situacije na portalu gov.hr okuplja informacije potrebne za rješavanje niza svakodnevnih procedura – od kupnje nekretnine i upisa djeteta u vrtić do postupaka nakon smrti u obitelji. Raspoređen je u šest tematskih cjelina (zdravlje; državljanstvo i isprave; stanovanje i okoliš; obitelji i život; obrazovanje; promet i vozila) te za svaku od 20 najčešćih situacija nudi vodič „korak po korak”. Dodatnu pomoć pruža integrirani chatbot s elementima umjetne inteligencije.
Ministar je podsjetio da je krajem lipnja pokrenut nadograđeni korisnički pretinac putem kojeg državni i javni subjekti šalju e-poruke s pravnim učinkom. Trenutačno 56 institucija koristi tu mogućnost, a osam njih šalje i službene dostave koje su se ranije slale poštom; već je poslano više od 29 000 takvih poruka.
Sustav e-Građani postoji od 2014. i ima oko 2,16 milijuna korisnika, a nova rješenja trebala bi, zaključio je Habijan, dodatno ubrzati i pojednostaviti digitalnu komunikaciju države s građanima i gospodarstvom.