Iako nam je pametni telefon uvijek pri ruci, zidni i stolni kalendari i dalje nalaze put do kupaca, osobito u božićnom razdoblju kad se daruju više iz srca nego iz potrebe.
Kalendar s dušom
Digitalni prikaz datuma neopterećen je bojom, mirisom i uspomenama. Papirnati primjerci, pak, podsjećaju na jutra u mehaničarskim radionicama ukrašena pin-up djevojkama ili frizerske salone s mišićavim nogometašima. Listanje otkriva crvene krugove oko rođendana, dječja srca na godišnjicama i pokoju zvjezdicu kraj važnih ispita – nešto što hladan zaslon ne zna prenijeti.
Raspon motiva sve je širi: golišavi metalci, obnaženi vaterpolisti, napušteni psi koji traže dom ili, kao prošle godine, – čistačice Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Taj su kalendar osmislili studenti željni skrenuti pažnju na ljude koji svakodnevno brinu o urednosti zgrade, a čiji se rad u akademskoj zajednici nerijetko uzima zdravo za gotovo. Ideju je još 2018. potaknuo stručni suradnik s Odsjeka za fonetiku Jordan Bićanić, uvjeren da bolji odnos tehničkog i nastavnog osoblja jača cijelu instituciju.
Poklon s porukom
Prodaja se tradicionalno zahuktava u prosincu: kalendar postaje sitan, ali promišljen dar, podsjetnik na zajedničke trenutke i prilika da se podrži humanitarna ili kampanjska ideja. Dok će nam mobitel neumoljivo signalizirati zakašnjenje, papir će, barem još jednu godinu, strpljivo čekati na zidu – šaren, mirisan i pomalo sentimentalan.